Jakie ogłoszenie, takie zgłoszenie

Jakie ogłoszenie, takie zgłoszenie

Opublikowany

Ogłoszenia o pracę to pierwszy element procesu rekrutacji. Ma przyciągnąć uwagę i zachęcić potencjalnych kandydatów. Warto pamiętać, że od tego jak firma skonstruuje jego treść, zależy kto na nie odpowie.

Pozyskanie nowego pracownika rozpoczyna się od przygotowania oferty pracy. Jednak nie każde ogłoszenie tak samo skuteczne przyciągnie kandydatów. Warto pamiętać,
że ogłoszenie o pracę jest wizytówką firmy i pewnego rodzaju reklamą. Z kolei miejsce pracy to towar, który pracodawca powinien dobrze sprzedać. Dlatego niedbale przygotowana, sztampowa i pozbawiona konkretów oferta pracy raczej nie zachęci kandydatów. Natomiast umiejętnie pokazująca korzyści, spotka się z większym zainteresowaniem i zwiększy szanse pracodawcy na przyciągnięcie najlepszych. 

Sztampa nie zanęci

Tymczasem większość ogłoszeń to całe litanie oczekiwań pracodawców, co do umiejętności, kwalifikacji oraz doświadczeń kandydata, a korzyści  z zatrudnienia się w danej firmie to na ogół trzy lub cztery punkty. Czy samodzielność, możliwość rozwoju, praca w firmie o ugruntowanej pozycji lub w młodym, dynamicznym zespole wystarczą, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych pracowników?
Z najnowszej edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez eRecruiter
i Koalicję na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że aż 47% badanych unika ogłoszeń, które lakonicznie przedstawiają to, co firma  proponuje kandydatom.

Co pracownik z tego mieć będzie

Korzyści dla pracownika to najważniejszy element oferty pracy, o którym pracodawcy wydają się zapominać. W Polsce nie ma zwyczaju podawania wysokości płacy, ale o atrakcyjności oferty decydują również świadczenia pozapłacowe, które coraz częściej stają się elementem wynagrodzenia, a które w ogłoszeniach najczęściej są enigmatycznie określane jako – pakiet benefitów. W czasach, gdy o najlepszych pracowników trzeba mocno rywalizować, ciekawy pakiet świadczeń dodatkowych pomaga zbudować pozytywny wizerunek firmy i zainteresować kandydatów. Jednak najbardziej poszukiwani na rynku kandydaci część proponowanych przez pracodawców świadczeń, traktują już jako standard. Dlatego, aby się wyróżnić, pracodawcy muszą oferować więcej. Wydłużanie listy benefitów i oferowanie zatrudnionym takich samych pakietów nie jest dobrym rozwiązaniem, bo to co atrakcyjne dla przedstawiciela pokolenia Millenialsów, wcale nie musi być potrzebne pięćdziesięciolatkowi.

Unikalne korzyści to najlepszy sposób na zainteresowanie
kandydatów daną ofertą, a taką jest umożliwienie pracownikom
samodzielnego wyboru najbardziej interesujących ich świadczeń
w ramach przewidzianego dla nich budżetu. Wyróżnić firmę
spośród innych mogą również cenione przez pracowników
udogodnienia takie jak: elastyczny czas pracy, wyjątkowe
wyposażenie biura i kuchni, możliwość pracy zdalnej czy dodatkowe dni wolne.

Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services

Firmy inwestują w świadczenia pozapłacowe coraz więcej, ale nie informują lub nie umieją ich odpowiednio przedstawić w swoich ofertach pracy. Jeśli będą kłaść na nie należyty nacisk, również kandydaci zaczną bardziej je doceniać. Warto pamiętać, że jakie ogłoszenie, takie zgłoszenie.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Jakie_ogloszenie_takie_zgloszenie_02_08_2017.doc

doc | 132 KB

Pobierz
Jakie_ogloszenie_takie_zgloszenie_02_08_2017.txt

txt | 5,69 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
1000 złotych na świadczenia bez podatku!

temu

Od stycznia 2018 roku ponad dwuipółkrotnie, do kwoty 1.000 złotych, wzrósł limit zwolnienia z podatku dochodowego PIT od wartości  konkretnych świadczeń pozapłacowych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Warto o tym pamiętać planując tegoroczny budżet socjalny i wydatki przeznaczone na motywację  pracowników.
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.

5 mitów na temat motywowania pracowników

Pytanie, jak pobudzić zaangażowanie i efektywność pracowników, spędza sen z oczu wielu menedżerom. Zmotywowany pracownik pracuje lepiej i szybciej, identyfikuje się z firmą i nie zamierza z niej odejść.