Pracodawcy życzą pracownikom dobrego samopoczucia

Pracodawcy życzą pracownikom dobrego samopoczucia

Opublikowany

Jak pokazują wyniki najnowszego badania potencjału rynku benefitów pracowniczych przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, już ponad połowa firm wspiera swoich pracowników w osiąganiu równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.

W obecnych realiach - rynek pracownika - wynagrodzenie przestaje być jedynym i kluczowym czynnikiem warunkującym wybór danej firmy. Coraz częściej na decyzję pracowników wpływ mają również dodatkowe świadczenia, które oferują pracodawcy. Wśród nich ważne miejsce zajmują te związane z dobrostanem, czyli odpowiadające za indywidualne odczuwanie szczęścia i satysfakcji z życia. Oferuje je już ponad 50% przedsiębiorstw, w tym aż 72% największych firm, zatrudniających ponad 250 osób oraz 59% średnich, angażujących od 50 do 250 pracowników.

Dla ciała i ducha

Pracodawcy zdają sobie sprawę, że życie to nie tylko praca, dlatego w firmach takie pojęcia jak work-life-balance czy well-being zyskują na znaczeniu, zarówno wśród pracodawców, jak i ich pracowników. Pracodawcy proponują więc dofinansowanie kultury, czyli takie świadczenia, które umożliwiają uczestnictwo w konkretnych wydarzeniach kulturalnych lub upoważniają do kupna ze zniżką biletu np. do kina teatru lub na koncert (35%). Kluczem do dobrego samopoczucia zatrudnionych jest również utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej. Dlatego 31% firm, które chcą dbać o stan ducha i kondycję fizyczną pracowników proponuje im dofinansowanie sportu lub rekreacji. Ponadto 11% przedsiębiorców dofinansowuje pracownikom posiłki, w formie kart żywieniowych, takich jak Karta Lunch Pass Sodexo. Co więcej świadomi tego jak istotne jest właściwe odżywianie, pracodawcy systematycznie zwiększają kwoty przeznaczane na ten cel. W 2015 roku, na miesięczne dofinansowanie posiłku jednego pracownika firmy przeznaczały średnio 99 zł, a w 2016 roku już 114 zł.

Zdrowa motywacja

Firmy coraz chętniej sięgają także po szersze programy profilaktyki zdrowotnej. Edukują swoich pracowników w zakresie dbania o stan zdrowia, utrzymywania dobrej kondycji czy stosowania właściwej diety. Ponadto promują dobre nawyki i zmiany postaw jak np. rzucenie palenia.

Pracodawcy wiedzą, że firma będzie osiągać lepsze wyniki, jeśli jej pracownicy będą zdrowi i zadowoleni. Dlatego wdrażają
programy, których celem jest poprawa jakości życia
zatrudnionych. Nie chodzi tu jedynie o badania profilaktyczne,
karnety sportowe, ale przede wszystkim o edukację prozdrowotną oraz dofinansowanie posiłków. Takie działania wpływają na
zmniejszenie absencji, zwiększenie efektywności, ale także
kreowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy.

Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services

Troska o dobre samopoczucie w miejscu pracy przynosi pracodawcy szereg korzyści. Ich pracownicy dobrze czują się w firmie, mniej chorują i są bardziej zaangażowani w realizację swoich zadań, a co szczególnie istotne, lepiej funkcjonują, także w poza miejscem pracy.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Pracodawcy_zycza_pracownikom_dobrego_samopoczucia_20170215.txt

txt | 5,42 KB

Pobierz
Pracodawcy_zycza_pracownikom_dobrego_samopoczucia_20170215.doc

doc | 123 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wakacyjny prezent od szefa

temu

W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?
1000 złotych na świadczenia bez podatku!

temu

Od stycznia 2018 roku ponad dwuipółkrotnie, do kwoty 1.000 złotych, wzrósł limit zwolnienia z podatku dochodowego PIT od wartości  konkretnych świadczeń pozapłacowych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Warto o tym pamiętać planując tegoroczny budżet socjalny i wydatki przeznaczone na motywację  pracowników.
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących.