02/19/25

39 premier rynkowych Textar


W 2024 roku marka Textar rozszerzyła swoje portfolio o 157 nowych produktów, w tym 39 premier rynkowych. Tym samym po raz kolejny udowodniła swoją zdolność do szybkiego działania i dbania o dostępność rozwiązań dla niezależnego rynku części zamiennych, a jednocześnie dostarczania części najwyższej jakości.

Textar ma za sobą udany rok 2024. Marka należąca do TMD Friction, wiodącego światowego producenta materiałów ciernych do układów hamulcowych, wprowadziła na niezależny rynek części zamiennych 157 nowych produktów. Aż 39 z nich zaoferowała jako pierwsza – First to market. To osiągnięcie lepsze od rekordowego 2023 roku, kiedy na rynku znalazło się 36 premierowych referencji od Textar.

Jako globalna marka OE, Textar ma wiedzę i doświadczenie pozwalające szybko wprowadzać nowe produkty na rynek części zamiennych. Obejmując asortymentem ponad 99 procent europejskiego parku samochodowego, Textar oferuje części, które spełniają wszystkie obecne, jak i przyszłe wymagania pojazdów – od samochodów miejskich, przez pojazdy hybrydowe i elektryczne, po ciężarówki. Wspomniane 157 nowości rynkowych obejmowało referencje do różnych aut osobowych i pojazdów użytkowych takich producentów jak Mercedes-Benz, Porsche, BMW i Land Rover.

Klienci, wybierając markę obecną na rynku wtórnym, coraz częściej zwracają uwagę na takie cechy jak pokrycie parku samochodowego, dostępność produktów i szybkość wprowadzania nowych referencji. Dzięki ścisłej współpracy z producentami OEM w ramach ciągłego opracowywania nowych części możemy być dumni, że 39 z naszych nowych produktów wprowadzonych do oferty w ubiegłym roku było jedynymi opcjami premium dostępnymi w momencie premiery. To wyróżnia nas na tle konkurencji 
-– powiedział Marco Loth,  Wiceprezes ds. globalnego zarządzania produktami i kategoriami, sprzedaży i marketingu handlowego w TMD Friction.

Textar ma bogate tradycje jako producent oryginalnego wyposażenia i stał się znany nie tylko z najwyższej jakości, skuteczności i komfortu, ale także z szybkości wprowadzania produktów na rynek i dostępności na niezależnym rynku części zamiennych. Jednocześnie, chociaż zależy nam na szybkim rozszerzaniu oferty, robimy to tylko wtedy, gdy mamy pewność, że nowe produkty spełniają nasze standardy jakości. Każdy produkt jest opracowywany pod kątem konkretnego zastosowania w pojeździe i przed wprowadzeniem na rynek przechodzi rygorystyczny proces badań, rozwoju i testowania 
-– dodał Marco Loth.

Firma TMD Friction, właściciel marki Textar,  jest jednym z wiodących na świecie producentów materiałów ciernych dla przemysłu motoryzacyjnego i hamulcowego. Wytwarzaniem tego typu komponentów zajmuje się od ponad 140 lat. Aby utrzymać poziom innowacyjności, TMD Friction przeznacza na badania i rozwój 30 milionów euro rocznie. W ciągu ostatnich trzech dekad eksperci firmy stworzyli ponad 50 000 mieszanek ciernych. Każda z nich została opracowana specjalnie do układu hamulcowego danego pojazdu. Niedawno koncern zainwestował 1,5 miliona euro w nowe stanowisko testowe, które będzie sprawdzać nowe produkty cierne pod kątem najnowszych przepisów normy Euro 7 i przyspieszy wprowadzanie na rynek kolejnych nowości.
Kamila Tarmas-Bilmin