Globalne zapotrzebowanie na energię systematycznie rośnie, czego efektem jest rozwój stacjonarnych silników gazowych. Konsekwencją zwiększania mocy silnika są coraz bardziej ekstremalne warunki pracy oleju smarującego jednostkę. Odpowiedzią na wyzwania, jakie środkom smarnym stawia środowisko pracy nowoczesnego silnika gazowego jest olej Shell Mysella S7 N Ultra – najnowsza i najbardziej zaawansowana formulacja w rodzinie środków smarnych Shell Mysella.
Właściwe smarowanie i odpowiednia konserwacja mają kluczowe znaczenie dla najnowszych stacjonarnych silników gazowych. Eksploatacja tych silników niesie ze sobą wyjątkowe wyzwania, które wymagają innego podejścia do smarowania. Przeprowadzone przez nas testy terenowe wykazały, że olej Shell Mysella S7 N Ultra charakteryzuje się ekstremalnie wydłużonym okresem eksploatacji. Jest on nawet dwukrotnie dłuższy niż w przypadku olejów klasy premium do silników gazowych poprzedniej generacji[5]. Olej ten jest odporny na ekstremalne temperatury i obciążenia, dzięki czemu pomaga zapewnić niezawodność silnika i zwiększone osiągi. To z kolei przyczynia się do obniżenia całkowitych kosztów użytkowania ponoszonych przez właścicieli i operatorów elektrowni gazowych.
Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska
[1] Źródło: Shell Lubricant Solutions, badanie „Powering Peak Performance”, 2018 r.
[2] Źródło: Shell Lubricant Solutions, badanie „Powering Peak Performance”, 2018 r.
[3] Źródło: Próby terenowe z wykorzystaniem ponad 10 silników Jenbacher typu 6.
[4] Źródło: Próby terenowe z wykorzystaniem ponad 10 silników Jenbacher typu 6.
[5] Źródło: Próby terenowe z wykorzystaniem ponad 10 silników Jenbacher typu 6.