Pandemia Covid-19 w Polsce po raz kolejny wpłynęła na działalność branży fitness. Jednak kluby i siłownie, mimo poważnych ograniczeń, szybko wypracowały nowe rozwiązania. Ofertę dla aktywnych Polaków mają również firmy, które oferują sprzęt do treningów w domu.
Na kolejny w tym roku sportowy lockdown część klubów i siłowni zdążyła się nieco przygotować, dokonując szybkich zmian w grafikach i zakresie prowadzonej działalności. Swoją ofertę zmieniają także producenci, dostawcy i dystrybutorzy branży fitness, a na fali rosnącej popularności usług online, nowe rozwiązania związane ze sportem wdrażają także polskie startupy.
Domowe rozwiązania
Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m kw. domowej przestrzeni.
Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.
Technologia i fitness
Obecnie trening w domu nie stanowi problemu – wystarczy motywacja, telefon, tablet lub komputer i internet. W sieci dostępne są setki polskich i zagranicznych kanałów z ćwiczeniami. Wyzwaniem może się jednak okazać znalezienie wśród nich treningu prowadzonego przez trenera, którego styl prowadzenia zajęć czy dobór ćwiczeń odpowiada osobie ćwiczącej. Rozwiązaniem tego problemu zajął się polski startup FitAdept. Firma od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy z powodu pandemii koronawirusa większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line, a także narzędzie do optymalizacji planów treningowych. Użytkownicy FitAdept mogą uczestniczyć w zróżnicowanych zajęciach, o odpowiednim dla siebie poziomie intensywności, prowadzonych przez profesjonalnych trenerów. Startup oferuje także dostęp do telewizyjnej platformy treningów i materiałów związanych ze zdrowym trybem życia: ćwiczeniami, dietami czy aktywnym spędzaniem czasu.
Bezpiecznie i w zgodzie z naturą
Nowa rzeczywistość przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie, ale i o środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub ćwicząc na siłowni chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECOTM z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach.
IMG oferuje także ubrania wyprodukowane z butelek PET oraz urządzenia cardio z linii ECO-POWRTM, wytwarzające energię elektryczną, które poza dodatkową zachętą do systematycznych ćwiczeń angażują Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko.
W drodze do dobrej formy
Aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów, także tych eco oraz profesjonalny sprzęt. Wszystko sprawdzi się w domowych siłowniach. Nie możemy tylko zapomnieć, że kluczowe w dbaniu o kondycję i zdrowie są po prostu systematyczne ćwiczenia.