Oleje silnikowe serii Shell Rimula R6 są neutralne emisyjnie[1] na wszystkich etapach swojego cyklu życia. Czyni to z Shell Rimula nie tylko wiodącą markę olejów do silników wysokoprężnych (HDDEO) na kluczowych rynkach globalnych, lecz również element rozwiązania służącego neutralności emisyjnej flot transportowych i producentów oryginalnego wyposażenia (OEM). Jest to jeden z kluczowych kroków dla Shell w kierunku niskoemisyjnej przyszłości.
Wiemy, że nasi klienci z branży transportowej szukają sposobów na obniżanie swojego śladu węglowego netto, a jednocześnie dalsze rozwijanie biznesu. Jako wiodący dostawca olejów do samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi odgrywamy ważną rolę w osiąganiu tych celów. Nasze portfolio olejów Shell Rimula już wcześniej zapewniało poprawę osiągów i zużycia paliwa. Obecnie – dzięki neutralności emisyjnej od etapu wydobycia surowca do kresu życia oleju – oleje te pomagają także klientom osiągać ich cele w zakresie redukcji emisji węglowych
powiedział Gavin Warner, generalny menedżer ds. zrównoważonego rozwoju w Global Commercial w Shell
Nasi klienci, próbując podnieść się po trudnym okresie, stają w obliczu ogromnych wyzwań. Pandemia spowodowała obniżenie sprzedaży i stawek, co wymusza redukcję kosztów. Jednocześnie klienci próbują osiągać ambitne cele redukcji emisji. Jesteśmy zdeterminowani, by pomagać im w realizacji zarówno planów handlowych, jak i osiąganiu celów redukcji emisji, pomagając im jeździć bezpieczniej, dalej, oszczędniej i bardziej ekologicznie
dodał Troy Chapman, wiceprezes Global Marketing w Shell Lubricant Solutions.
[1] Termin „neutralny emisyjnie” oznacza, że koncern Shell zawarł transakcję, w ramach której określona ilość ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO₂e), odpowiadająca ilości związanej z wydobyciem i transportem surowca, produkcją, dystrybucją, wykorzystaniem i zakończeniem cyklu życia oleju Shell Rimula nie została wyemitowana dzięki ochronie naturalnych ekosystemów lub została usunięta z atmosfery poprzez proces bazujący na naturze. CO2e (ekwiwalent CO2) odnosi się do CO2, CH4, N2O.
[2] CO2e (ekwiwalent CO2) odnosi się do CO2, CH4, N2O.
[3] Rzeczywiste emisje z jazdy zależą od takich parametrów, jak typ samochodu, jego wiek, styl jazdy, obciążenie samochodu, jazda po mieście lub po autostradzie, i będą się różnić w indywidualnych przypadkach.
[4] Wewnętrzna analiza Shell.