W powołanym przez DACHSER nowym wewnętrznym Centrum Kompetencji Data Science & Machine Learning od początku czerwca operator logistyczny gromadzi wiedzę specjalistyczną z prowadzonych projektów badawczych i wdrażanych innowacji dotyczących sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i nauki o danych.
W najbliższych latach znaczenie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i nauk o danych w transporcie, logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw będzie nadal rosło. Dlatego pracujemy nad tym, aby umocnić swoją wiedzę w tej ważnej dziedzinie i rozszerzyć możliwości w zakresie wdrażania oraz obsługi aplikacji uczenia maszynowego
– powiedział Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w DACHSER.
W przyszłości będziemy jeszcze lepiej wykorzystywać dane: pomogą nam one znaleźć i wdrożyć nowe rozwiązania w różnych obszarach naszej działalności
– zapowiedział Florian Zizler, Team Leader Competence Center Data Science & Machine Learning w DACHSER.
Sztuczna inteligencja wspiera analizy prognostyczne
Nasze dane historyczne sięgają aż 2011 roku. Koncentrujemy się na tych, dotyczących przesyłek. Uzupełniamy tę bazę o dodatkowe informacje, takie jak święta państwowe czy wakacje. Dzięki temu model jest w stanie rozpoznać wzorce sezonowe, które są tak ważne w transporcie drogowym. Żeby jeszcze lepiej przewidywać trendy, dodaliśmy również szeroki zakres wskaźników ekonomicznych
– powiedział Florian Zizler.
Wyzwaniem dla prognoz bazujących na wartościach historycznych było poradzenie sobie z wahaniami wolumenu oraz pandemią koronawirusa. Jednak jesteśmy optymistami i spodziewamy się, że wkrótce nasze prognozy powrócą do swojej zwyczajnej, wysokiej jakości
– powiedział Team Leader Competence Center Data Science & Machine Learning w DACHSER.