Shell wprowadził do oferty Shell Rimula R7 – nową generację wysokowydajnych olejów silnikowych do samochodów ciężarowych. Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały możliwie najwyższe osiągi, przy jednoczesnej ochronie jednostki napędowej i oszczędności paliwa.
Oleje Shell Rimula R7
Potwierdzona skuteczność
- Doskonałą kontrolę utleniania – lepsza o 58% kontrola utleniania w teście silnikowym Volvo T13, w porównaniu z wartościami granicznymi API CK-4 i API FA-4[6] oraz lepsza o 59% w teście MAN M3977[7].
- Ochronę przed zużyciem – o ponad 70% lepsza ochrona przed zużyciem krzywek w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61[8] oraz o 72% niższe zużycie tulei cylindrów w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61[9].
- Czystość tłoków – tłoki są o 36% czystsze w porównaniu z wartościami granicznymi MAN M3977[10].
- Właściwości w niskich temperaturach – o 78% lepsza wydajność w niskich temperaturach, aż do -35°C[11].
Kolejny krok do zielonego transportu
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0631&from=FR
[2] Shell Rimula R7 AD – normy i dopuszczenia: API FA-4/SN, Daimler MB 228.61, Cummins CES 20087, Detroit Fluids Specification DFS 93K223
[3] Shell Rimula R7 Plus AM - aprobata: MAN M3977
[4] W oparciu o kontrolowane testy polowe, które przyniosły statystycznie istotne dane. Udowodniono 1% oszczędność paliwa w przypadku produktów Shell Rimula R7 w porównaniu z 5W-30 (3,5 mPa*s) HTHS. Gama olejów Shell Rimula R7 wykazała 3% oszczędność paliwa w porównaniu z olejem 10W-40 i 3,9% w porównaniu z olejem 15W-40
[5] W oparciu o udział pojazdów ciężkich w całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Europie w 2019
[6] W oparciu o Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s zmierzone w teście silnika Volvo T13
[7] W oparciu o Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 2,6 mPa*s, w porównaniu do wymagań MAN M3977, w oparciu o test utleniania PDSC. (Limit testu: >120 min)
[8] Na podstawie Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s. Jak wykazano w 300-godzinnym teście MB OM646LA
[9] Na bazie oleju Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s. Jak wykazano w teście MB OM646LA
[10] W oparciu o Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 2,6 mPa*s, w odniesieniu do wartości granicznych MAN M3977 dla testu OM501LA
[11] Na podstawie Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s, jak wykazano w teście MRV (Mini Rotary Viscometer), zgodnie z limitami SAE J300