Emocje i adrenalina, a do tego edukacja. Tak w skrócie można opisać drugą edycję eventu szkoleniowego Textar Brake Clinic. W zorganizowanym w pierwszej połowie października spotkaniu w ośrodku Driveland w Słabomierzu uczestniczyło 30 mechaników samochodowych z całej Polski.
Prawidłowa wymiana klocków hamulcowych
Przygotowane dla nas zadanie oceniam na piątkę. Nie było przesadnie trudne, ale też nie było łatwe. Należało wyłapać nieścisłości, przypilnować właściwej kolejności prac. Dobrze współpracowaliśmy w ramach grupy, każdy był odpowiedzialny za część zadania
– relacjonował Bartosz Pietrzak, jeden z uczestników.
Fajne połączenie teorii z praktyką. Porozmawialiśmy o produktach, wzbogaciliśmy wiedzę. Warto wziąć udział w takich wydarzeniach, polecam każdemu
– ocenił tę część szkolenia inny z gości, Emil Gryko.
Zadanie było interesujące. Teoretycznie, dla osoby zorientowanej w temacie, powinno być bezproblemowe, lecz wymagało ruszenia głową. Wychwycone przez nas błędy były proste, ale jednak istotne. Bardzo często zdarzają się mechanikom, którzy nie są doszkoleni i nie zdają sobie sprawy z ich popełniania oraz ich konsekwencji. A przecież układ hamulcowy jest bardzo ważnym elementem samochodu
– podsumowali Adam Płatek oraz Karol Ratuszniak.
Doskonalenie techniki jazdy z Textar
Właśnie slalom na czas oraz płyty poślizgowe były najfajniejsze. Sytuacje na płytach to bardzo ciekawe doświadczenie. Na co dzień nie spotykamy się z takimi poślizgami i nie jesteśmy na takie zachowania przygotowani
– przyznali Piotr Warchoł i Emil Kopciński.
Zajęcia na płytach dały do myślenia, zwłaszcza szarpak i kurtyny wodne. Uświadomiłem sobie, co może zdarzyć się w przypadku niebezpiecznej sytuacji na drodze już przy prędkości o tylko 5 km/h wyższej niż prawidłowa
– stwierdził Grzegorz Florczak.
To również zachęta do dalszej nauki techniki jazdy
– dodał Grzegorz Litwin.
Niezapomniane przeżycia podczas Textar Brake Clinic
Bardzo cieszę się z pozytywnego odbioru naszego szkolenia. Uważamy, że takie wydarzenia są potrzebne. Szczególnie po pandemicznym roku, z ograniczonymi kontaktami z klientami warsztatowymi, są ważne również dla nas. Pozwalają uzyskać i skonsultować pomysły na rozwój współpracy z mechanikami. Z kolei wiedza techniczna przekazana przez naszego trenera gościom będzie przydatna w ich codziennej pracy z produktami marki Textar. Zaproszenie do uczestnictwa w Textar Brake Clinic jest też naszym ukłonem w stronę klientów. Doceniamy w ten sposób ich pracę i stosowanie produktów naszej marki premium. Cieszy nas, że warsztaty wybierają części i rozwiązania Textar
– powiedziała Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.