„Odpowiedzialny e-Commerce” to poradnik, w którym Izba Gospodarki Elektronicznej prezentuje dobre praktyki liderów polskiego e-commerce z zakresu ESG, (ang. environmental, social, governance). Poradnik jest cennym źródłem wiedzy i inspiracji. Opracowany przez praktyków e-biznesu, adresowany do sklepów internetowych, e-platform sprzedażowych i aukcyjnych, pozwala porównać i rozwijać działania na rzecz społeczności lokalnych, zrównoważonego rozwoju i inkluzywności.
Ponad połowa e-konsumentów wybierając sklep internetowy bierze pod uwagę to, czy ma do czynienia z firmą odpowiedzialną społecznie. E-konsumenci chętniej też kupują w sposób zielony – aż 71% Polaków kupujących w sieci deklaruje, że odnotowuje fakt czy przesyłka, jaką otrzymują, jest zapakowana w sposób ekologiczny, a 49% dopłaciłoby za takie rozwiązanie. Dlatego tym bardziej cieszymy się z case studies przestawionych w Poradniku i zachęcamy inne e-firmy do zaangażowania na rzecz środowiska i społecznego.
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Po odebraniu pierwszej paczki klienci mogą przynieść zużyty sprzęt elektryczny do automatu paczkowego. Odebrane urządzenie dostanie drugie życie. Allegro rozwija też współpracę z miastami, m.in. w ramach Zielonego Funduszu dla Warszawy, zazieleniając miasta oraz tereny podmiejskie.
Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs and Sustainability w Allegro
Poradnik zawiera najlepsze praktyki liderów rynku e-commerce we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw, sposoby na zaangażowanie klientów i dostawców w działania społeczne.
Paweł Oksanowicz, dziennikarz prowadzący Grupę Odpowiedzialny e-Commerce w e-Izbie