Continental wprowadził na polski rynek oponę letnią CrossContact ATR, przeznaczoną do pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła. Nowa opona zapewnia niezawodną przyczepność zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Opona jest dostępna w 21 rozmiarach - od 15 do 20 cali.
Projektując najnowszą oponę, inżynierowie Continental uwzględnili wymagania stawiane ogumieniu do pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła. CrossContact ATR zapewnia kluczowe dla użytkownika właściwości, czyli bezpieczne hamowanie na różnych rodzajach nawierzchni, znakomitą trakcję i przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach, długie przebiegi oraz odporność na przypadkowe uszkodzenia.
Do jazdy w terenie
W celu uzyskania dobrej przyczepności w terenie, inżynierowie Continental wyposażyli CrossContact ATR w specjalne „zęby” między rowkami oraz zaprojektowali otwartą konstrukcję bieżnika z duża liczbą ukośnych lameli, które zapewniają szybkie odprowadzanie wody. Taki wzór bieżnika zapewnia lepsze własności trakcyjneoraz niezawodną przyczepność na nieutwardzonym terenie. Aby zapewnić optymalne własności na różnych nawierzchniach zastosowano także specjalną mieszankę gumowąo wysokiej zawartości siliki. W rezultacie, nawet na mokrych i śliskich drogach, nowa opona do SUV-ów ma bardzo dobrą przyczepność oraz umożliwia bezpieczne hamowanie.
Odporna i cicha
Przy jeździe po nierównych, kamienistych szlakach duże bloki bieżnika i trwała mieszanka gumowa zapewniają samoczynne wypychanie kamieni z rowków oraz wysoką odporność na przecięcia czy pęknięcia. Dzięki temu CrossContact ATR gwarantuje wysokie przebiegi, nawet jeśli jest regularnie wykorzystywana do jazdy terenowej.
Konstrukcja nowej opony charakteryzuje się wytrzymałymi, mocno zarysowanymi na ścianie bocznej przedłużeniami bloków bieżnika, które mają na celu ochronę przed uszkodzeniami bocznymi. Wprowadzono również żebro ochronne, chroniące felgę i oponę w przypadku kontaktu z krawężnikiem lub niebezpiecznymi przeszkodami w trudnym terenie. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach, ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę.
Konstrukcja nowej opony charakteryzuje się wytrzymałymi, mocno zarysowanymi na ścianie bocznej przedłużeniami bloków bieżnika, które mają na celu ochronę przed uszkodzeniami bocznymi. Wprowadzono również żebro ochronne, chroniące felgę i oponę w przypadku kontaktu z krawężnikiem lub niebezpiecznymi przeszkodami w trudnym terenie. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach, ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę.
Informacje techniczne
Nowa drogowo-terenowa opona Continental jest obecnie dostępna w 21 rozmiarach,
od 15 do 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80. CrossContact ATR jest homologowana dla prędkości do 240 km/h i jest odpowiednia
do szerokiej gamy SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła.
Przy podziale droga/teren równym 70/30 procent, CrossContact ATR plasuje się pomiędzy klasycznymi oponami terenowymi, takimi jak ContiCrossContact AT (50/50), a produktami przeznaczonymi do jazdy po drogach, takimi jak ContiCrossContact LX 2 (80/20) oraz PremiumContact 6 (100/0). Nowy model stanowi doskonałe uzupełnienie szerokiego asortymentu Continental dla segmentu SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła.
od 15 do 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80. CrossContact ATR jest homologowana dla prędkości do 240 km/h i jest odpowiednia
do szerokiej gamy SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła.
Przy podziale droga/teren równym 70/30 procent, CrossContact ATR plasuje się pomiędzy klasycznymi oponami terenowymi, takimi jak ContiCrossContact AT (50/50), a produktami przeznaczonymi do jazdy po drogach, takimi jak ContiCrossContact LX 2 (80/20) oraz PremiumContact 6 (100/0). Nowy model stanowi doskonałe uzupełnienie szerokiego asortymentu Continental dla segmentu SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła.