Silnik samochodowy podczas jazdy poddawany jest ekstremalnym obciążeniom. Tylko w ciągu 1 sekundy dochodzi w nim do ponad 30 zapłonów mieszanki paliwowej, a każdy zapłon generuje temperaturę przekraczającą 2000 stopni Celsjusza. Ponadto nawet przy spokojnej jeździe, tłok w cylindrze porusza się około 100 razy na sekundę, a wał korbowy obraca się z prędkością kilku tysięcy obrotów na minutę. Ten skomplikowany mechanizm wymaga więc ochrony na najwyższym poziomie i to dlatego wybór oleju silnikowego jest tak ważny.
Skuteczność oleju
Tak więc, aby olej mógł być skuteczny w procesie oczyszczania silnika, powinien nie tylko usuwać osady, ale przede wszystkim nie dopuścić do ich ponownego osadzania się na jego elementach. Tę prewencyjną rolę musi pełnić aż do momentu swojej cyklicznej wymiany. Produkty Shell Helix Ultra wytwarzane w Technologii Shell PurePlus pomagają zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej[1], a także doskonałą stabilność lepkości w wysokich temperaturach pracy. Odpowiednie dodatki wspierają zabezpieczenie jednostki napędowej i jej elementów. Przyczyniają się do redukcji procesów osadzania się szlamów, wpływają na neutralizację zagrażających jej kwasów oraz wspomagają ochronę przed korozją.
Rekomendacja od zawodowców
Zrealizowany przez zawodowców test, to wsparcie i jednocześnie rekomendacja dla innych kierowcow, którzy podejmując decyzję o doborze, czy zmianie oleju silnikowego chcą być pewni, że sięgają po takie produkty, które nie tylko chronią, ale także utrzymują w czystości jednostkę napędową.
Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska
[1] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.