Rok 2022 ponownie wystawił działalność firm z branży motoryzacyjnej na próbę. Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.
Za nami kolejny rok ponownie pełen zaskakujących wydarzeń. Wynikające z nich wyzwania spowodowały drastyczne zmiany na rynku. Nasza branża mierzy się obecnie z największą próbą, jakiej nie doświadczyliśmy w ciągu ostatniej dekady. W przypadku marki Textar i całej firmy TMD Friction możemy powiedzieć, że dzięki szybkim i zdecydowanym reakcjom, udało nam się utrzymać najwyższy możliwy poziom usług. Do tej pory natychmiastowa dostępność była oczywista. Za standard uważano natychmiastową pełną realizację zamówienia, a kluczową rolę odgrywała cena. Obecnie priorytetem na rynku części zamiennych stała się przede wszystkim szybka dostawa
– komentuje Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.
Produkcja i transport przyjazne dla środowiska
Jako liderzy w branży dajemy przykład i kształtujemy zrównoważony przemysł, mający pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo. Na przykład w 2022 roku TMD Friction poddało recyklingowi ponad 4000 ton materiału ściernego powstałego w wyniku mechanicznej obróbki materiału ciernego. Zmniejszyliśmy ilość odpadów z procesu produkcyjnego o 50%. We wszystkich naszych działaniach, a szczególnie w obszarach produkcji i łańcucha dostaw, ograniczamy emisję CO2
– wylicza Joanna Krężelok.
Dynamiczny Textar Brake Clinic
Spokojna przyszłość z Textar
Zmiany technologiczne postępują w naszej branży bardzo prędko. Na pewno jednym z szybciej rozwijających się trendów jest e-mobilność, choć w tej chwili trudno przewidzieć jak duży będzie wpływ tego kierunku w dłuższej perspektywie czasu. Klocki hamulcowe będą wymagać wymiany również w pojazdach elektrycznych, mimo, że nie wiemy jeszcze w jakim stopniu zużycie klocków rzeczywiście zmniejszy się w całym okresie eksploatacji takiego pojazdu. Z danych dotyczących średniego wieku samochodu w naszym kraju oraz całej Europie wynika, że minie jeszcze sporo czasu, zanim na drogach będą poruszały się tylko auta całkowicie elektryczne. Układ hamulcowy jest kluczowy dla bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg, niezależnie od rodzaju pojazdu i jego napędu, a jego elementy podlegają wymianie nie tylko z racji zużycia eksploatacyjnego. Warsztaty nadal będą zajmować się serwisem i obsługą układu hamulcowego, a nasza specjalistyczna wiedza będzie potrzebna. Co nie przeszkadza nam oczywiście oferować innowacyjnych rozwiązań i przygotowywać się na wyzwania jutra
– podkreśla Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.