Współczesne programy komputerowe pozwalają na przeprowadzenie zaawansowanych symulacji na każdym etapie powstawania produktów. Lecz w przypadku projektowania i wytwarzania elementów układu hamulcowego takich jak tarcze czy klocki hamulcowe, miarodajnym sposobem oceny pozostają testy praktyczne. W przypadku marki Textar dążenie do maksymalnej kontroli powstających elementów oznacza nawet 2000 godzin ekstremalnych prób na hamowni i 300 000 przejechanych kilometrów w różnych warunkach drogowych.
Prowadzone przez Textar testy wytwarzanych przez nas części przewyższają wymagania prawne w zakresie siły hamowania, żywotności i komfortu jazdy. Ponadto tarcze hamulcowe do starszych modeli pojazdów, które pojawiły się w ofercie Textar jeszcze przed wprowadzeniem w życie normy ECE-R90, są w dużej części sprawdzone pod jej kątem i są z nią zgodne. Układ hamulcowy musi działać skutecznie niezależnie od warunków. Dlatego nie pozostawiamy niczego przypadkowi. Testujemy ponad normę, by skontrolować zachowanie naszych produktów w każdych możliwych warunkach
– podkreśla Vincenzo Di Caro, Senior Manager Vehicle Programme w TMD Friction.
Praca w ośrodkach badawczych i hamowniach Textar
41 pojazdów testowych Textar
Ekstremalne testy na torze
Cały czas dążymy do doskonałości. Tak wszechstronne testy pozwalają nam ocenić efektywność działania naszych rozwiązań w szerszym zakresie niż określa norma ECE-R90. Na przykład skuteczność hamowania sprawdzamy na zimnych elementach czy przy wysokich prędkościach w odniesieniu do zjawiska fadingu. Badania fizyczne obejmują pęcznienie klocka, podatność na korozję czy odporność na różne środki chemiczne. Obowiązujące przepisy nie stawiają wymagań w zakresie komfortu użytkowania czy trwałości elementów, co w przypadku produktów marki Textar jest standardem
– mówi Vincenzo Di Caro, Senior Manager Vehicle Programme w TMD Friction.