W duńskim oddziale DACHSER w Hvidovre koło Kopenhagi od niedawna wykorzystywany jest pierwszy w pełni elektryczny transporter nadwozi wymiennych i naczep. Wkrótce pojawi się więcej takich pojazdów w innych oddziałach.
To ważny krok dla ekspansji elektromobilności, a tym samym dla bardziej zrównoważonego rozwoju w transporcie. Dzięki wykorzystaniu ciągników terminalowych z napędem elektrycznym mamy szansę na bezpośrednie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych.
André Bilz, Team Leader Truck & Terminal Equipment
Wyzwania związane z rozwojem e-mobilności nie leżą przede wszystkim po stronie pojazdów, ale raczej po stronie wymaganej infrastruktury ładowania. Musimy opracować odpowiednie koncepcje ładowania, aby w przyszłości obsługiwać floty pojazdów akumulatorowo-elektrycznych.
dodaje André Bilz, Team Leader Truck & Terminal Equipment
Planowane wdrożenie 27 e-ciągników terminalowych w Niemczech
W ramach programu „Przyjazne dla klimatu pojazdy użytkowe i infrastruktura” złożyliśmy już wnioski o 27 elektrycznych ciągników terminalowych firmy Terberg, przeznaczonych dla naszych różnych oddziałów w Niemczech. Niektóre z nich zostały już zatwierdzone.
dodaje Andre Bilz