Klocki hamulcowe marki Textar pasują do 99,7 procenta samochodów osobowych poruszających się po drogach całego świata. Nie oznacza to jednak zastosowania uniwersalnego rozwiązania, na przykład w składzie mieszanki ciernej.
W TMD Friction nie mamy jednej standardowej mieszanki przeznaczonej do wszystkich pojazdów. Tu nie ma rozwiązań uniwersalnych dla każdego regionu świata. Dzięki naszemu podejściu możemy dostarczać klocki hamulcowe na zamówienie zgodnie ze specyfikacjami OEM i opracowywać rozwiązania cierne dla mobilności przyszłości. W ciągu ostatnich trzech dekad w naszych ośrodkach rozwojowych i testowych stworzyliśmy około 50 000 mieszanek ciernych, które składają się z nawet 43 różnych surowców. Udostępniamy produkty precyzyjnie dopasowane do całego układu hamulcowego pojazdu. Na przykład w klocku hamulcowym do BMW serii 3 zastosowany jest inny skład mieszanki ciernej niż w tym do VW Golfa
– mówi Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.
Naszą rolą jako ekspertów w dziedzinie materiałów ciernych jest nieustanna praca nad tym, aby klocki i tarcze były przyjazne środowisku. Na przykład poprzez rezygnację z metali ciężkich, niektórych chemikaliów lub materiałów wiążących, ale także poprzez stosowanie ekologicznych materiałów opakowaniowych
– dodaje Joanna Krężelok z TMD Friction.