Od układów hamulcowych oczekuje się najwyższej wydajności i niezawodności działania niezależnie od warunków jazdy. Wymaga to długotrwałych testów, ale także precyzji na każdym etapie tworzenia materiałów ciernych. Dlatego należąca do TMD Friction marka Textar każdego roku inwestuje coraz więcej w rozwój innowacyjnych technologii, badania oraz analizę danych zebranych w czasie jazd testowych.
Przy tworzeniu składu mieszanki ciernej najważniejsze jest uwzględnienie rodzaju pojazdu, do którego projektowany jest klocek czy tarcza hamulcowa. SUV z napędem na cztery koła zachowuje się podczas hamowania inaczej niż mały samochód z przednim napędem. Oprócz różnic dotyczących rodzaju auta, dochodzą jeszcze niuanse dotyczące składów mieszanek ciernych. Mimo, że zaciski hamulcowe tych pojazdów będą takie same, materiał cierny zastosowany w przypadku auta z przednim napędem będzie inny niż w przypadku samochodu z napędem tylnym
– wyjaśnia Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.
Bezpieczne składniki mieszanki ciernej
Terabajty danych do analizy
A przecież klocki czy tarcze hamulcowe są również istotne dla działania systemów bezpieczeństwa, na przykład ESP. Dlatego tworzenie i wprowadzanie na rynek skutecznej mieszanki ciernej jest długotrwałym i skomplikowanym, precyzyjnym procesem, w którym należy uwzględnić wiele różnych czynników i zmiennych. W Textar wiemy, że każdy szczegół jest ważny, a naszym punktem odniesienia jest doskonałość. Robimy wszystko, co w naszej mocy, by ją osiągnąć
– podkreśla Joanna Krężelok.