E-commerce to już drugi rok z rzędu najważniejsza strategia zakupowa Polaków na trudne czasy. Przy wysokiej inflacji i spowolnieniu gospodarczym zakupy w sieci ratują budżety zdecydowanej większości polskich gospodarstw domowych. Częściej niż rok temu w sieci kupuje 50% konsumentów, a 7 na 10 już przeniosło lub właśnie przenosi do Internetu zakupy w przynajmniej jednej kategorii, przy czym w tym roku są to przede wszystkim tzw. „duże” kategorie zakupowe, czyli takie, które w wydatkach domowych ważą najwięcej, jak produkty modowe, kosmetyki, elektronika, RTV/AGD, motoryzacja czy produkty codziennego użytku jak chemia domowa i leki.
Digitalizacja finansów i zakupów
Wyniki naszego raportu pokazują wyraźnie, że zakupy w Internecie to najpopularniejsza strategia zakupowa na trudne czasy. Częściej w sieci w związku ze spowolnieniem gospodarczym i inflacją kupuje 50% badanych konsumentów. Częściej kupujemy w Internecie ponieważ jest możliwość porównywania produktów i ofert.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej