Niemieckie Stowarzyszenie Logistyczne (German Logistics Association - BVL) nagrodziło partnerski projekt badawczy wyróżniający się prawdziwym potencjałem praktycznym.
Niemieckie Stowarzyszenie Logistyczne (BVL) przyznało German Logistics Award 2023 firmom DACHSER i Fraunhofer IML, za stworzenie cyfrowego bliźniaka @ILO (Advanced Indoor Localization and Operations). Technologia opracowana we współpracy z DACHSER Enterprise Lab została już pilotażowo wdrożona w dwóch oddziałach. System ten automatycznie tworzy i stale aktualizuje cyfrowe odpowiedniki przesyłek, zasobów i przepływów pracy w terminalu tranzytowym. Pracownicy mają dostęp do wszystkich tych informacji w czasie w rzeczywistym. Dane prezentowane są w przejrzysty sposób na wyświetlaczach ich urządzeń mobilnych.
„Inwestujemy we wspólne badania z Fraunhofer IML, aby przyspieszyć cyfryzację w logistyce i jeszcze bardziej podnieść jakość usług, które oferujemy naszym klientom. W ten sposób zapewniamy firmie rentowność i bezpieczną przyszłość” - powiedział Burkhard Eling, CEO DACHSER, podczas ceremonii wręczenia nagród w Berlinie. „Ponadto fakt, że nasza wspólna praca zaowocowała na tyle istotną innowacją, by zaimponować jury German Logistics Award, tylko potwierdziło słuszność przyjętego podejścia i dało nam dodatkowy zastrzyk motywacji".
DACHSER planuje teraz zrobić kolejny krok w rozwoju tej innowacji. W 2024 r. rodzinna firma przewiduje rozpoczęcie systematycznego wdrażania nowej technologii w swoich europejskich oddziałach. „Cyfrowy bliźniak @ILO stanowi nie tylko kamień milowy w naszej cyfrowej transformacji, ale również ważny krok w logistyce drobnicowej” — mówi Burkhard Eling.
"W naszym instytucie przenosimy badania w rzeczywistość na skalę europejską i muszę przyznać, że nawet w zestawieniu z długą historią Fraunhofer IML, cyfrowy bliźniak jest wyjątkowym sukcesem badawczym. Podkreśla on wartość łączenia badań naukowych z praktycznymi zastosowaniami. Szczególnie wtedy, gdy taka interdyscyplinarna współpraca jest prowadzona tak intensywnie i w sposób zrównoważony, jak ma to miejsce w DACHSER Enterprise Lab” — mówi prof. Michael ten Hompel, Executive Director w Fraunhofer IML.
Sprawdzone w praktyce: Sztuczna inteligencja i automatyzacja zyskują na popularności
Ta technologiczna innowacja, zintegrowana z praktycznymi przepływami pracy, dowiodła już swojej wartości w pilotażowych terminalach tranzytowych @ILO. Miało to miejsce w oddziałach Dachser w Unterschleißheim koło Monachium i Öhringen koło Heilbronn. Niektóre sekwencje procesów wykonywane między towarami przychodzącymi i wychodzącymi były tam wykonywane od 15 do 35 procent szybciej. Osiągnięto to dzięki wyeliminowaniu takich czynności jak ręczne skanowanie kodów kreskowych oraz codzienna, manualna inwentaryzacja paczek. W rezultacie pojazdy transportowe na krótkich dystansach mogą rozpocząć dostawy wcześniej w ciągu dnia, co daje kierowcom przewagę w porannych godzinach szczytu.
Kolejny innowacyjny krok: Ładowanie wspomagane sztuczną inteligencją
Szczegółowe informacje na temat działania @ILO można znaleźć tutaj: Jak działa @ILO: Identyfikacja, lokalizacja, pomiar i wizualizacja