DACHSER Szwecja przenosi się do nowoczesnego obiektu w Jönköping. Nowy oddział firmy DACHSER jest największym ze wszystkich umiejscowionych w krajach skandynawskich. Dysponuje 1600 m2 powierzchni biurowej, magazynem o powierzchni 10 000 m2 oraz terminalem przeładunkowym o powierzchni 6200 m2 z 70 bramami.
Od momentu uruchomienia w 2005 roku, szwedzki oddział DACHSER odnotowuje stabilny i ciągły wzrost. „Tworzymy z myślą o przyszłości. DACHSER w Szwecji ma ogromny potencjał, który zamierzamy wykorzystać w nowej siedzibie” - mówi Carl-Johan Westas, Branch Manager DACHSER w Jönköping i Country Manager DACHSER Sweden European Logistics.
Od 2017 roku oddział mieścił się w wynajmowanych pomieszczeniach położonych na obrzeżach Jönköping. Jednak wzrost liczby przesyłek i pracowników sprawił, że przeprowadzka, planowana na 2024 rok, stała się koniecznością. Jönköping jest centralnie położone między Sztokholmem, Göteborgiem i Malmö, a nowy oddział jest połączony z europejską trasą drogową i autostradą, co sprawia, że transport jest bardziej wydajny również pod względem emisji CO2. Z kolei w 2023 r. region Jönköping został uznany za trzecią najlepszą lokalizację logistyczną w Szwecji.
Centralna lokalizacja dla logistyki kontraktowej w krajach nordyckich
Magazyn o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych i wysokości 12 metrów będzie służył jako centralny punkt logistyki kontraktowej DACHSER w sieci skandynawskiej. Nowa siedziba oferuje możliwość zwiększenia z 5800 do 11 000 miejsc paletowych dla istniejących operacji magazynowych. „Przerośliśmy naszą starą siedzibę. Teraz podwajamy przestrzeń paletową i łączymy nasz magazyn z terminalem przeładunkowym, aby dalej optymalizować nasze procesy” - mówi Fredrik Rånge, Contract Logistics Manager w oddziale w Jönköping.
Na etapie planowania nowej lokalizacji nacisk położono również na ochronę klimatu i optymalne środowisko pracy dla pracowników. Na przykład, koncepcja zrównoważonego działania pozwala zmaksymalizować oszczędności CO2, energia potrzebna do zasilania budynku jest generowana przez system fotowoltaiczny na dachu, a transport elektrycznymi ciężarówkami został uwzględniony już podczas prac budowlanych. Ponadto nowoczesne pomieszczenia z dużymi, dobrze oświetlonymi obszarami zarówno w terminalu przeładunkowym, jak i w magazynie, a także część biurowa z ergonomicznymi stanowiskami pracy i naturalnym światłem sprawiają, że nowy oddział jest także atrakcyjny dla pracowników.