W ramach normy Euro 7 po raz pierwszy zwrócono uwagę na emisję pyłu hamulcowego. Eksperci z branży hamulcowej pracują nad dostosowaniem produktów do nowych przepisów, które zaczną obowiązywać pod koniec 2026 roku. TMD Friction, wiodący światowy dostawca wysokiej jakości materiałów ciernych dla branży motoryzacyjnej, już od 2016 roku jest aktywnie zaangażowany w pracę grupy roboczej Programu Pomiaru Cząstek Stałych (PMP, z ang. Particle Measurement Programme) Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jako kluczowy partner w kształtowaniu nowych przepisów, TMD Friction wspiera opracowanie metodologii, przebiegu badań i konstrukcji stanowiska do pomiaru emisji pyłu hamulcowego dla normy Euro 7, a także dzieli się spostrzeżeniami na temat wyzwań i możliwości stojących przed branżą.
Nacisk na ograniczenie emisji przez producentów
i kanału sprzedażowego (oryginalne wyposażenie i części zamienne) będzie to od 30 do 60 miesięcy. TMD Friction, jako właściciel m.in. marki Textar i firma specjalizująca się w technologii hamowania, już teraz współpracuje z producentami samochodów nad nowymi koncepcjami, które pozwolą znaleźć idealne niskoemisyjne rozwiązania cierne dla ich pojazdów.
Wymagane nowe koncepcje cierne
Nie ma potrzeby stosowania specjalnych filtrów ani systemów odciągowych, aby wychwytywać emisje, które już nastąpiły. Obecnie najbardziej obiecującą koncepcją redukcji emisji jest pokryta twardym materiałem tarcza hamulcowa współpracująca z klockiem wykonanym z mieszanki dobranej specjalnie pod kątem danego pojazdu
– mówi Vincenzo Di Caro, Senior Manager Vehicle Programme w TMD Friction.
Nie tylko OE
Wyznaczanie kierunku na rynku wtórnym
W przeciwieństwie do produktów oferowanych przez wiele konkurencyjnych firm obecnych na niezależnym rynku części zamiennych, każdy klocek hamulcowy TMD Friction jest indywidualnie konfigurowany i opracowywany dla konkretnego pojazdu, jego układu hamulcowego i przeznaczenia. Oznacza to również, że nasze części są opracowywane, produkowane i testowane zgodnie ze sprawdzonymi procedurami, co zapewnia wydajność, jakość i dostępność. Będąc częścią grupy roboczej PMP, TMD Friction jest dobrze przygotowane do zapewnienia szybkiej dostępności dostosowanych do nowych wymogów części na rynku wtórnym. Dodatkowo, już teraz pracujemy nad odpowiednim rozwiązaniem, które będzie dostępne dla warsztatów, gdy tylko zajdzie taka potrzeba
– podkreśla Vincenzo Di Caro z TMD Friction.