Nie milkną echa nawiązania przez Pocztę Polską S.A. strategicznej współpracy z platformą TEMU. Decyzja ta spotkała się z krytyką oraz spowodowała obawy o sytuację polskich małych i średnich e-przedsiębiorców. Warunki dla konkurencji pomiędzy nimi, a pozaunijnymi, zwłaszcza azjatyckimi, e-sprzedawcami nie są równe. Jakkolwiek treść komunikatu dotyczącego współpracy z platformą TEMU prezentowanego na stronach Poczty Polskiej, po wystosowaniu przez Izbę Gospodarki Elektronicznej Apelu, uległa zmianie poprzez wskazanie “dalszej współpracy logistycznej” w miejsce “partnerstwa strategicznego” Poczty Polskiej z platformą TEMU, to w ocenie Izby Gospodarki Elektronicznej zagadnienia podnoszone w wystosowanym Apelu pozostają aktualne.
"Szczególna pozycja Poczty Polskiej i budowane przez nią przez dekady zaufanie do swojej marki, to także duża odpowiedzialność. Decyzje Poczty Polskiej i sposób, w jaki komunikuje współpracę ze swoimi partnerami mają wpływ na postrzeganie tych partnerów przez Polki i Polaków. Renoma Poczty Polskiej sprawia, że zaufanie do jej strategicznych partnerów będzie większe. W konsekwencji, konsumenci chętniej będą dokonywać zakupów u tych kontrahentów. Liczę na realne wsparcie w wyjaśnieniu charakteru nawiązanej przez Pocztę Polską strategicznej współpracy przez administrację rządową"
– podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.