Tarcie pomiędzy klockiem hamulcowym a tarczą podczas hamowania może prowadzić do powstawania rezonansowego pisku układu hamulcowego. Hałas ten może osiągać nawet do 100 dB czyli dorównywać głośności pracy młota pneumatycznego. W zależności od konkretnej przyczyny, kierowcy mogą mieć do czynienia
z różnymi rodzajami odgłosów, na przykład piszczeniem, obcieraniem lub dźwiękiem przypominającym drapanie szczotką drucianą. Te irytujące dźwięki to jedna z głównych przyczyn reklamacji zgłaszanych w warsztatach.

Wszystko zależy od materiałów ciernych
Aby dojść do źródła zjawisk NVH, musimy wykonać prawdziwą detektywistyczną pracę. Dlatego nasi specjaliści z zespołu do spraw redukcji hałasu zajmują się tymi kwestiami już w trakcie opracowywania klocków hamulcowych. Przyczyny powstawania hałasów są często bardzo złożone. Nie zawsze da się odtworzyć czy przewidzieć dźwięki towarzyszące hamowaniu w warunkach testowych. Dzięki naszym własnym narzędziom analitycznym i symulacyjnym, 10 stanowiskom testowym oraz testom drogowym, gwarantujemy, że klocki Textar spełniają rosnące wymagania dotyczące NVH również na niezależnym rynku części zamiennych
– mówi Wolfgang Hoffrichter. starszy inżynier NVH w TMD Friction.

Ustalenie pierwotnej przyczyny hałasu hamulców
Ludzie często niesłusznie zakładają, że winny jest klocek hamulcowy. Tymczasem przyczyną bywają zużyte elementy zawieszenia lub części, które znacząco różnią się od oryginalnych. Takie przypadki wymagają wiedzy eksperckiej, aby zidentyfikować źródło problemu. Dlatego wspieramy naszych klientów również podczas spotkań na żywo, omawiając konkretne przypadki warsztatowe
– podkreśla.