TMD Friction, wiodący światowy producent materiałów ciernych do układów hamulcowych, opublikował raport ESG podsumowujący postępy w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego w 2024 r. Firma ujawnia w raporcie, że uzyskała 46-procentową redukcję emisji CO2 w Zakresach 1 i 2 w stosunku do poziomu bazowego z 2021 r. Osiągnięto to dzięki różnorodnym inicjatywom w ramach działalności, od bardziej zielonej energii i wydajniejszych procesów po lepsze zarządzanie odpadami i rozwój technologii.
Jako światowy lider w produkcji materiałów ciernych, jesteśmy zaangażowani w inicjowanie zmian i promowanie bardziej zrównoważonego przemysłu hamulcowego. Każdego dnia pracujemy nad wprowadzaniem tych niewielkich ulepszeń, aby osiągnąć większe cele. Jednak dopiero po zapoznaniu się z naszym rocznym raportem ESG możemy naprawdę docenić, jak daleko zaszliśmy
– powiedział Lynn Edwards, wiceprezes ds. BHP i zrównoważonego rozwoju w TMD Friction.
Zwiększenie udziału zielonej energii
Ludzie, opakowania i cel
Nie moglibyśmy osiągnąć tak ambitnych celów bez zaangażowania i pasji naszych pracowników. Dzięki takim inicjatywom jak program Kaizen, mają oni realny wpływ na nasze działania, udowadniając, że znaczące zmiany zachodzą, gdy każdy ma możliwość wniesienia swojego wkładu we wspólne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
– podkreślił David Baines, dyrektor generalny i prezes TMD Friction.
Poprawa gospodarki odpadami
2025 – rok przełomowy
*Emisje z Zakresu 1, 2 i 3 to kategorie pomagające firmom mierzyć ich całkowity ślad węglowy. Zakres 1 obejmuje bezpośrednie emisje ze źródeł należących do firmy lub przez nią kontrolowanych, takich jak paliwo spalane w pojazdach służbowych lub kotłach fabrycznych. Zakres 2 obejmuje emisje pośrednie pochodzące z zakupionej energii elektrycznej, ogrzewania lub chłodzenia, z których firma korzysta, ale których sama nie wytwarza. Zakres 3 obejmuje wszystkie inne emisje pośrednie w całym łańcuchu wartości firmy, w tym dostawców, podróże służbowe, dojazdy pracowników do pracy oraz sposób, w jaki klienci korzystają z produktów firmy i je utylizują.