Marka Textar, oferująca najwyższej jakości części do układów hamulcowych, została partnerem przygotowującego się do startu w Rajdzie Dakar Classic 2026 zespołu Kamena Rally Team. Polska załoga pojedzie w imprezie w Arabii Saudyjskiej ciężarówką DAF 3300 „The Bull”, a w rajdówce zostaną zamontowane okładziny hamulcowe Textar.

Textar na pokładzie
Każdego najczęściej interesuje, ile ta ciężarówka ma koni, w ile przyspiesza do setki. Ale nikt nie pyta, jak skutecznie ona hamuje? A to właśnie hamulce decydują o bezpieczeństwie. Na trasie masz ułamek sekundy, żeby podjąć decyzję: gaz czy hamulec. Testowaliśmy okładziny Textar i sprawdziły się świetnie, dlatego to one będą dbały o nasze bezpieczeństwo podczas Dakaru
– mówi Tomasz Białkowski, kierowca Kamena Rally Team.
Współpraca z marką Textar to dla nas ogromne wsparcie. Nie tylko finansowe, ale przede wszystkim techniczne, bo jedziemy z oryginalnymi częściami wyselekcjonowanymi specjalnie na Dakar. Wiemy, że możemy im zaufać
– dodaje Dariusz Baśkiewicz, pilot zespołu.

To dla nas powrót do korzeni i wyjątkowa okazja, aby ponownie towarzyszyć tej legendzie na Dakarze
– podkreśla Kamila Tarmas-Bilmin, Regional Marketing Coordinator PL, CZ, SK, Adria Region, Baltic w firmie TMD Friction, do której należy marka Textar.
Hamulce sprawdzone w ekstremalnych warunkach
Co ciekawe, w przypadku samochodów osobowych, do aut rajdowych czy wyczynowych, stosuje się specjalne klocki oraz tarcze hamulcowe. Jeśli chodzi o ciężarówki, to nie ma czegoś takiego jak klocki hamulcowe do ciężarówek rajdowych lub wyścigowych. W przypadku dakarowego DAF-a Kamena Rally Team są to części, które można zamontować w cywilnej ciężarówce, która jeździ po drogach. Jak więc widać nasze produkty sprawdzają się nawet w tak ekstremalnych warunkach jak Rajd Dakar
– zauważa Kamila Tarmas-Bilmin.