Branża budowlana to silny sektor polskiej gospodarki - stanowi trzecie źródło PKB w Polsce[1]. Należą do niej nie tylko potężne firmy, ale także małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcąc osiągnąć sukces, muszą wyprzedzać konkurencję, m.in. poprzez wdrażanie nowych energooszczędnych, ekologicznych technologii, wydłużanie żywotności maszyn oraz ograniczanie kosztów. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Shell Lubricants[2], w Polsce aż 72% przedstawicieli branży budowlanej jest zdania, że oszczędności może przynieść prowadzenie skutecznej strategii konserwacji urządzeń oraz maszyn.
Niedoceniony potencjał
Do poważnych problemów, z którymi zmagają się przedsiębiorstwa budowlane należy także zaliczyć braki kadrowe, presję związaną z koniecznością ograniczania kosztów i maksymalizacją zwrotu z inwestycji oraz niewystarczająca wiedza pracowników na temat konserwacji maszyn i prowadzenia racjonalnej gospodarki smarnej. Przemawiają za tym wyniki badania Shell Lubricants. W Polsce 40% respondentów przyznaje, że w firmach, w których pracują, brakuje personelu, aż 76% uważa, że pracownicy odpowiedzialni za konserwację maszyn i urządzeń powinni przejść dodatkowe szkolenie z zakresu smarowania. Ponadto, 82% badanych jest zdania, że ich przedsiębiorstwo potrzebuje wsparcia dostawcy środków smarnych, który mógłby podzielić się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem. Firmy budowlane stoją więc przed wyzwaniami, które mogą hamować ich rozwój lub mu sprzyjać. Kluczem do sukcesu jest otwartość na zmiany i współpracę z zewnętrznymi specjalistami, którzy mogą pomóc uzupełnić luki w wiedzy pracowników.
Rober Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska
Współpraca kluczem do sukcesu firm budowlanych
Współpracując z naszymi klientami z branży budowlanej, pomagamy unowocześniać praktyki w zakresie gospodarki smarnej i konserwacji. Dbamy o to, aby kluczowe podzespoły maszyn i urządzeń były optymalnie chronione oraz zabezpieczone przed gromadzeniem się osadów powodujących spadek wydajności. Ma to na celu maksymalne zwiększenie wydajności, redukcję nieplanowanych przestojów oraz kosztów napraw i wydatków na części zamiennych. A w konsekwencji ograniczenie całkowitych kosztów użytkowania (TCO) i zwiększenie konkurencyjności firm prowadzonych przez naszych klientów.
Rober Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska
[1] Badanie „Budownictwo przyszłości. Pod lupą” zrealizowane przez Ecorys Polska na zlecenie EFL S.A.
[2] Badanie „Powering Peak Performance” zostało przeprowadzone na zlecenie Shell Lubricants przez firmę badawczą Edelman Intelligence na podstawie 400 wywiadów z pracownikami z sektora budowlanego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych / smarów w ramach wykonywanej pracy na terenie 8 europejskich krajów (Francji, Włoch, Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Turcji, Holandii, Hiszpanii). Prace w terenie przeprowadzono w dwóch turach: pierwsza (obejmująca Niemcy i Wielką Brytanię) odbyła się między marcem a majem 2018 r., druga (obejmująca Francję, Włochy, Polskę, Hiszpanię, Holandię i Turcję) w listopadzie i grudniu 2018 r. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.edelmanintelligence.com