Umożliwiają odbieranie i wysyłanie wiadomości e-mail, przechowywanie dokumentów czy korzystanie z internetu – czasy, kiedy telefony służyły tylko do dzwonienia, dawno minęły. Dostępne obecnie na rynku urządzania pozwalają na znacznie więcej niż samo prowadzenie rozmów. Coraz częściej, dzięki licznym funkcjom i stałemu dostępowi do sieci, telefony zastępują pracownikom komputer osobisty. Czy zatrudnieni potrafią jednak z nich bezpiecznie korzystać?
Biuro w zasięgu ręki
Dla wielu pracowników, szczególnie tych, którzy dużo podróżują lub wykonują swoje obowiązki poza biurem, smartfon jest podstawowym narzędziem pracy. Firmy coraz chętniej oferują możliwość pracy zdalnej, a urządzenia mobilne pozwalają w tym przypadku na równie efektywną pracę, co za biurkiem. Telefony zaprojektowane z myślą o zastosowaniach w biznesie, oprócz wielu przydatnych funkcji, są wyposażone w zaawansowane systemy zabezpieczeń.
Daniel Szoszew, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Cyfrowego Centrum Serwisowego S.A., dystrybutora telefonów BlackBerry.
Zamiast biurka stolik w kawiarni lub pociągu
Czy służbowe telefony są bezpieczne?
[1] Badanie „Smartfon w firmie. Bezpieczeństwo danych w telefonach służbowych” przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2019 r. przez SW Research na zlecenie Cyfrowego Centrum Serwisowego S.A., dystrybutora telefonów BlackBerry.