Shell wprowadził do swojej oferty nowy syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do wysokoobciążonych silników. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) został opracowany z myślą o najnowszych rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących zarówno w Europie, jak i USA. Nowy olej nie tylko spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO i API, ale także posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM, takich jak MAN, Volvo, Caterpillar, Mack czy Scania.
W związku tym, że producenci silników prześcigają się w projektowaniu coraz czystszych i bardziej paliwooszczędnych silników Diesla, warunki pracy oraz wymogi wobec olejów przeznaczonych do wysokoobciążonych silników stają się coraz bardziej rygorystyczne. Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) to pierwszy olej spełniający bardzo surowe wymogi specyfikacji API CK-4 i posiadający aprobaty wiodących europejskich producentów OEM. Tym samym stawia jeszcze wyżej poprzeczkę pod względem wydajności i trwałości – a to wszystko z myślą o właścicielach pojazdów ciężarowych poruszających się po drogach po obu stronach Atlantyku. Dzięki nowemu olejowi Shell mogą zwiększyć niezawodność swoich pojazdów oraz zmniejszyć zużycie paliwa, co w efekcie pozwoli im obniżyć całkowity koszt użytkowania.
- powiedział Regine Ehrich, Shell Team Leader, R&D Engine Oils, Europe.
Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4) to najnowszy produkt w gamie olejów Shell Rimula. Dzięki zastosowanej w nim zaawansowanej technologii, olej dał początek nowej generacji środków smarnych przeznaczonych do wysokoobciążonych silników Diesla, opracowanych z myślą o obecnych i przyszłych specyfikacjach branżowych oraz wymogach producentów z całego świata. Jesteśmy przekonani, że jest to przełomowy produkt – zarówno dla Shell, jak i dla całej branży transportu ciężarowego.
– dodał Regine Ehrich.
[1] Częstotliwość wymiany oleju wynosząca 150 000 km potwierdzona w testach MB 228.5 lub 228.51.
[2] Na podstawie testu polowego przeprowadzonego z użyciem nowoczesnych ciężarównek producentów europejakich w klasie eimisji Euro 6.
[3] Volvo T13 to 360-godzinny test silnika wprowadzony dla kategorii API CK-4 w celu dokonania pomiarów właściwości utleniania oleju.