Branża transportowa w Polsce znalazła się pod silną presją wytycznych Unii Europejskiej. Nowe normy dotyczące emisji CO2 wpłynęły na konieczność wprowadzenia zmian w strategiach biznesowych spółek z branży TSL. Zdaniem ekspertów Shell Lubricants, przełomowe technologie i środki smarne klasy premium mogą wpłynąć na zwiększenie efektywności flot transportowych, a także przygotować je do pracy w nowej rzeczywistości.
„Cele redukcyjne postawione przed branżą transportową stanowią kluczowy krok nie tylko w kierunku zmniejszenia emisji CO2, ale także unowocześnienia europejskiego transportu drogowego. W związku z tym, że są one ściśle powiązane z obniżeniem zużycia paliwa, stały się impulsem do wprowadzenia zmian w konstrukcjach silników. Są również motorem napędowym do opracowywania nowych środków smarnych, które spełniają coraz surowsze wymagania, zapewniają najwyższą ochronę w wymagających warunkach pracy i mają wpływ na zmniejszenie poziomu emisji toksycznych składników powstających w procesie spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. W odpowiedzi na potrzeby klientów Shell wprowadził do swojej oferty syntetyczny olej silnikowy Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4). Produkt został opracowany z myślą o najnowszych, rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących zarówno w Europie, jak i USA. Nowy olej nie tylko spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO i API, ale także posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM, takich jak MAN, Volvo, Caterpillar, Mack czy Scania. Na rynku pojawia się coraz więcej technologii, które mogą pomóc w spełnieniu norm emisji CO2”
– powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Lubricants
Nowe technologie zmieniają transport
Współpraca drogą do celu
[1] https://www.gov.pl/documents/33372/436746/Projekt_KPEiK_na_lata_2021-2030.pdf/aaefd8b3-0dff-3cdd-f016-b9c478b96ce1
[2] Badanie zlecone przez Shell Lubricants i przeprowadzone przez firmę badawczą Edelman Intelligence, powstało na podstawie 350 rozmów przeprowadzonych z pracownikami sektora flotowego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych / smarów w ramach pracy wykonywanej na terenie 7 krajów (USA, Chin, Indii, Niemiec, Rosji, Indonezji oraz Wielkiej Brytanii) w okresie od marca do kwietnia 2018 r.