Shell Lubricants wprowadził na rynek syntetyczny olej hydrauliczny Shell Tellus S4 VE. Produkt został opracowany w celu zmniejszenia hałasu generowanego przez mobilne układy hydrauliczne oraz zapewnienia płynniejszej i bardziej efektywnej pracy maszyn budowlanych. Nowość od Shell wykorzystuje rewolucyjną technologię GTL (gas-to-liquids).
W Shell Tellus S4 VE wykorzystany jest olej bazowy, który powstaje w procesie GTL. Dzięki temu nowy olej charakteryzuje się wysoką trwałością i stabilnością parametrów, a tym samym oferuje optymalny poziom niezawodności podzespołów maszyn. W porównaniu z tradycyjnymi środkami smarnymi, oleje hydrauliczne wykorzystujące tę technologię mają wysoki wskaźnik lepkości, lepszą stabilność utleniania oraz wykazują lepszą reakcję na dodatki detergentowe. Takie produkty zapewniają także lepszą ochronę przed zużyciem, są bardziej wydajne i wytrzymałe.
Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
Odpowiedź na potrzeby branży
w układach hydraulicznych, co może skutkować zmniejszeniem ich wydajności i czułości, jednocześnie powodując większy hałas i zwiększając prawdopodobieństwo awarii pompy. W związku z tym poszukiwane są nowe, efektywne rozwiązania, które będą przyczyniać się do zmniejszenia śladu węglowego oraz hałasu generowanego przez branżę budowalną. Jednym z najlepszych sposobów na rozwiązanie tych problemów jest wdrożenie efektywniej gospodarki smarnej w firmach budowlanych.
[1] Partnerstwo uniwersyteckie Shell – Milwaukee School of Engineering (MSOE) Fluid Power Institute. Test MSOE przeprowadzono przy prędkości 2200 rpm, z napowietrzaniem, a wszystkie płyny były klasy ISO VG 46. Metoda testu zaprezentowana podczas ASME/BATH 2017 Symposium on Fluid Power and Motion Control.
[2] Milwaukee School of Engineering Fluid Power Institute. Straty energii dotyczą strat w pompie hydraulicznej w przypadku formuły Shell Tellus S4 VE w porównaniu z konwencjonalnym płynem na bazie oleju mineralnego w standardowych testach hydraulicznych przeprowadzanych w kontrolowanych warunkach. Wyniki mogą być różne w zależności od warunków pracy i wyposażenia.
[3] Partnerstwo uniwersyteckie Shell – Milwaukee School of Engineering Fluid Power Institute. Test MSOE przeprowadzono przy prędkości 2200 rpm, z napowietrzaniem, a wszystkie płyny były klasy ISO VG 46. Hałas dotyczy dźwięków pompy hydraulicznej w przypadku formuły Shell Tellus S4 VE w porównaniu z konwencjonalnym płynem na bazie oleju mineralnego w standardowych testach hydraulicznych przeprowadzanych w kontrolowanych warunkach.