Astom zakończył z sukcesem trzymiesięczne testy pociągu wodorowego w Austrii. Coradia iLint został w pełni zatwierdzony do regularnej obsługi pasażerskiej Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB).
Z ogromną dumą możemy potwierdzić, że Coradia iLint udowodnił swoją wszechstronność na wszystkich obsługiwanych trasach, z zachowaniem wydajności nawet na stromych odcinkach. Jesteśmy dumni, że pociąg został już oficjalnie zatwierdzony w Austrii. Pragnę również pogratulować ÖBB za pionierską postawę w testowaniu technologii wodorowej na torach w Austrii.
Gian Luca Erbacci, wiceprezes Alstom w Europie
Alstom Coradia iLint w barwach Austriackich Kolei Federalnych ÖBB
Kamienie milowe w pracach nad pociągiem wodorowym Alstom:
- 27 listopada 2020 r. Zakończenie z sukcesem trzymiesięcznej eksploatacji testowej w ramach regularnej obsługi pasażerskiej ÖBB.
- Październik 2020 r. Zatwierdzenie pociągu Coradia iLint przez Federalne Ministerstwo Ochrony Klimatu, Środowiska, Energetyki, Mobilności, Innowacji i Technologii (BMK) jako jedynego pociągu wodorowego do obsługi austriackiej sieci kolejowej
- Marzec 2020 r. Alstom przeprowadza udane 10-dniowe testy pociągu napędzanego ogniwami wodorowymi Coradia iLint na 65-kilometrowej trasie między Groningen i Leeuwarden w holenderskiej prowincji Groningen.
- Maj 2019 r. Spółka zależna RMV, fahma, zamawia od Alstom największy na świecie tabor pociągów napędzanych ogniwami paliwowymi. Od 2022 r. 27 pociągów tego typu/wodorowych zastąpi spalinowe zespoły trakcyjne na czterech regionalnych trasach w regionie gór Taunus. Łącznie oznacza to 41 sprzedanych pojazdów.
- Styczeń/luty 2019 r. Coradia iLint jest prezentowany podczas targów kolejowych w sześciu krajach związkowych.
- Wrzesień 2018 r. – luty 2020 r. Po 530 dniach i ponad 180 tysiącach przejechanych kilometrów dwa pierwsze na świecie pociągi wodorowe pomyślnie kończą eksploatację testową na trasie Weser-Elbe.
- Lipiec 2018 r. Coradia iLint zostaje zatwierdzony do obsługi pasażerskiej w Niemczech.
- Marzec/kwiecień 2017 r. Pierwsze przejazdy Coradia iLint na firmowej trasie w Salzgitter z prędkością 80 km/h oraz w Velim (Czechy) z prędkością do 140 km/h.
- Listopad 2017 r. Alstom i Lokalny Urząd ds. Transportu w Dolnej Saksonii (Landesnahverkehrs-gesellschaft Niedersachsen, LNVG) podpisują kontrakt na dostawę 14 pociągów Coradia iLint, które mają zastąpić dotychczas wykorzystywane pociągi spalinowe, począwszy od 2022 r.
- Wrzesień 2016 r. Alstom prezentuje światu bezemisyjny pociąg Coradia iLint podczas targów InnoTrans.
Jako światowy lider ekologicznych i inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności, Alstom opracowuje i wprowadza na rynek zintegrowane systemy, które zapewniają trwałe podstawy dla transportu przyszłości. Alstom oferuje pełen wachlarz rozwiązań w zakresie sprzętu i usług, od pociągów dużych prędkości, metra, tramwajów i autobusów elektrycznych po zintegrowane systemy sterowania ruchem, zindywidualizowane usługi, infrastrukturę i rozwiązania w zakresie mobilności cyfrowej. W roku obrotowym 2019/20 Alstom odnotował sprzedaż w wysokości 8,2 mld euro i zaksięgował zamówienia o wartości 9,9 mld euro. Alstom ma swoją siedzibę główną we Francji i działa na terenie 60 państw zatrudniając 38 900 osób. Alstom w Polsce obecny jest od ponad dwudziestu lat i zatrudnia niemal 2000 pracowników w sześciu lokalizacjach na terenie całego kraju. Zakład produkcyjny Alstom Konstal w Chorzowie jest jedną z największych fabryk Alstom na świecie. Zakład firmy w Piasecznie rocznie dostarcza na cały świat 600 wózków do pociągów Coradia Stream. Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie serwisuje, mi.in. przy użyciu innowacyjnego, jedynego w Europie kontynentalnej Trainscannera umożliwiającego utrzymanie predykcyjne, 20 pociągów Pendolino, które każdego dnia odwiedzają 34 polskie miasta, pokonując 21 000 km. Alstom jako jedyna firma w polskiej branży kolejowej została wyróżniona tytułem Top Employer.