Nowy, globalny lider w dziedzinie mobilności, który odpowie na rosnące zapotrzebowanie na zrównoważony transport w skali całego świata
Kompleksowa oferta produktów, unikalne zdolności innowacyjne w zakresie badań i rozwoju, rozbudowana sieć handlowa wykorzystująca komplementarność obu grup
75 000 doświadczonych pracowników w 70 krajach, działających na rzecz klientów na całym świecie
Wzmocniony długoterminowy profil akcjonariatu i tworzenie wartości dla wszystkich interesariuszy
Jesteśmy dziś świadkami wyjątkowej chwili w historii Alstom i sektora mobilności na całym świecie. Powstał właśnie nowy globalny lider, którego działalność koncentruje się na inteligentnej, zrównoważonej mobilności. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, cały świat musi zaangażować się w głębokie przemiany środowiskowe i społeczne, by móc sprostać wielkim wyzwaniom urbanizacji, równych szans rozwoju gospodarczego i zmian klimatycznych. Transport, niezbędny dla życia zawodowego i społecznego, a zarazem wywierający ogromny wpływ na środowisko, znajduje się w ścisłym centrum tej transformacji. Naszym zadaniem, wraz z 75 tysiącami osób zatrudnionych obecnie w Alstom, jest przekształcenie unikatowego zestawu zasobów powstałych dzięki tej transakcji w czynnik umożliwiający niezbędną transformację. Naszym zadaniem jest wprowadzanie w życie innowacji, dzięki którym będziemy mogli sprostać tak ekstremalnym wyzwaniom. Naszą rolą jest też zapewnienie ludziom na całym świecie, zarówno podróżującym na spotkanie z bliskimi jak i tym udającym się do pracy, dostępu do takiej samej jakości usług i takiej samej efektywności transportu – przy jednoczesnej dbałości o naszą planetę.
podkreślił Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom.
Nowy globalny lider inteligentnej, zrównoważonej mobilności
Długoterminowa wartość dla wszystkich interesariuszy
Akcjonariat i ład korporacyjny: nowy główny akcjonariusz o długoterminowym podejściu do inwestycji
Cena i finansowanie
Dalsze kroki
¹ Sprawozdanie proforma niezbadane przez biegłego rewidenta.
Przypisy:
[1] Łączne przychody pro forma za okres 12 miesięcy zakończony 31 marca 2020 (nieobjęte audytem).
[2] Obliczono poprzez zsumowanie backlogu Alstom na czerwiec 2020 roku (41,2 mld euro) i backlogu Bombardier Transportation na czerwiec 2020 roku (33,7 mld dol. przeliczone po kursie 1,1284 EUR/USD). Wartości backlogu Bombardier Transportation nie weryfikowano pod kątem spójności metodologicznej z backlogiem Alstom.
[3] Wskaźnik CAGR w latach 2017-2019 i 2023-2025 dla rynku OEM – badanie UNIFE 2020, scenariusz centralny.
[4] Przychody z sygnalizacji na podstawie ostatniego publicznie dostępnego roku obrotowego konkurentów (mld euro). Wszystkie dane pochodzą z danych dla podmiotów konkurencyjnych, Podmiot #1 i Podmiot #4 uzupełniono o wewnętrzne szacunki Alstom. Z analizy wyłączono podmioty konkurencyjne skupione głównie na chińskim rynku krajowym.
[5] Po sfinalizowaniu przejęcia.
[6] Po uwzględnieniu synergii kosztowych i kosztów wdrożenia oraz przed amortyzacją rozliczenia transakcji przejęcia.
[7] Wpływy z finansowania posłużą też do sfinansowania pozycji dług netto/środki pieniężne Bombardier Transportation.
[8] CDP Investissements Inc., spółka zależna CDPQ, złożyła zapisy na 64.680.147 nowych akcji zwykłych. Bombardier UK Holding Limited, spółka zależna Bombardier Inc., złożyła zapisy na 11.504.149 nowych akcji zwykłych, po skorygowanych cenach subskrypcji wynoszących (odpowiednio) ok. 40,67 euro i ok. 43,46 euro. Korekta wynika z zakończenia emisji praw poboru w dniu 7 grudnia 2020.
[9] Alstom zobowiązuje się do przestrzegania swoich deklaracji dotyczących zbycia w ramach zatwierdzenia przejęcia przez Komisję Europejską. Szczegółowe informacje na temat ww. zobowiązań w odniesieniu do niektórych urządzeń pokładowych i systemów zarządzania kontrolą pociągu, w tym odpowiednie dane kontaktowe, są dostępne na stronie https://www.alstom.com/obu-commitments.