Alstom dostarczy 19 pociągów 5-wagonowych MP14 [1] z kabiną maszynisty do obsługi 11 linii metra Île-de-France Mobilités, zarządzającej przez RATP[2]. Wartość zamówienia wynosi 132 mln euro[3]. W całości finansowane przez Île-de-France Mobilités zamówienie jest realizacją opcji, będącą częścią umowy podpisanej w marcu 2015 r. między RATP (upoważnionym przez Île-de-France Mobilités), a Alstom na dostawę 217 pociągów MP14. Umowa ta wpisuje się w strategię Île-de-France Mobilités, dotyczącą modernizacji całego taboru sieci Île-de-France Mobilités i obejmuje 15 lat oraz ma wartość ponad 2 mld euro.
Pierwsze pociągi MP14 weszły do eksploatacji na linii 14 w październiku 2020 r. Stopniowe pojawianie się kolejnych pociągów MP14 na liniach 14, 11 i 4 poprawi codzienne podróże setek tysięcy pasażerów w Paryżu i regionie Île-de-France. Jesteśmy niezwykle dumni z zaufania, jakim po raz kolejny obdarzył nas Île-de-France Mobilités i RATP.
Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France
- Valenciennes, w zakresie badań, integracji, walidacji i testów;
- Le Creusot, w zakresie wózków;
- Ornans, w zakresie silników;
- Villeurbanne, w zakresie pokładowych systemów komputerowych;
- Tarbes, w zakresie trakcji;
- Aix-en-Provence, w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
- Reichshoffen, w zakresie badań odporności zderzeniowych;
- Saint-Ouen, w zakresie projektowania.
[1] Matériel Pneu (tabor z oponami gumowymi) Zaproszenie do składania ofert 2014
[2] Régie Autonome des Transports Parisiens (w języku angielskim: Autonomous Parisian Transportation Administration)
[3] kwota ta (koszty producentów) została odnotowana w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/2022 Alstom.