Zasilany akumulatorowo pociąg wyprodukowany w zakładach Alstom wyruszył z Chemnitz w Niemczech w swój demonstracyjny przejazd techniczny. Opracowany jako prototyp w niemieckim zakładzie Alstom Hennigsdorf, elektryczny zespół trakcyjny z napędem akumulatorowym przejechał do Flöha i Zschopau – a następnie z powrotem do Chemnitz. Podczas przejazdu napęd pociągu przełączono z sieci trakcyjnej na zasilanie akumulatorowe, podkreślając tym samym wiodącą pozycję technologiczną Alstom w dziedzinie przyjaznych środowisku, alternatywnych systemów napędowych dla przemysłu kolejowego.
Cel Alstom jest jasny: uzyskać status międzynarodowego lidera w dziedzinie alternatywnych technologii napędowych dla transportu kolejowego. Obok naszego pociągu wodorowego ta najnowocześniejsza koncepcja napędu akumulatorowego stanowi kolejny kamień milowy we wprowadzaniu na rynek bezemisyjnych pociągów regionalnych w Niemczech i na całym świecie.
Müslüm Yakisan, prezes Alstom w Niemczech, Austrii i Szwajcarii
Nasze badania wyraźnie wykazały, że pociągi elektryczne zasilane akumulatorowo mają potencjał, aby z powodzeniem zastąpić pojazdy z silnikami Diesla w lokalnym transporcie pasażerskim. Nasze rozważania zawsze uwzględniały cały system. Aspekty obejmujące pojazd, działanie i infrastrukturę zostały przeanalizowane w różnych warunkach eksploatacyjnych w celu uzyskania wiarygodnych wyników.
prof. Birgit Milius, ekspertka z zakresu nauk technicznych z Wydziału Eksploatacji i Infrastruktury Kolejowej