Biuro Projektów Systemwide E&M Departamentu Systemów Szybkiego Transportu Miejskiego Rządu Tajpej (SEMPO) zleciło konsorcjum pod przewodnictwem Alstom wraz z tajwańską firmą inżynieryjno-wykonawczą CTCI dostarczenie najnowocześniejszego zintegrowanego systemu metra w celu realizacji drugiego etapu budowy Circular Line w Tajpej. Wycenione na blisko 720 mln euro zamówienie na w pełni zautomatyzowaną linię miejskiego metra (stopień automatyzacji: 4) to druga po linii Wanda-Zhonghe-Shulin inwestycja „pod klucz” realizowana przez konsorcjum na Tajwanie. W ramach umowy, w której udziały konsorcjum wynoszą ponad 430 mln euro [1], Alstom odnowi też system sygnalizacji wdrożony na pierwszym etapie budowy Circular Line [2]. Umowa ramowa obejmuje opcję zamówienia systemu na potrzeby realizacji trzeciego etapu budowy linii.
Umowa z SEMPO jest wyrazem zaufania dla naszej sprawdzonej na całym świecie oferty związanej z wysokiej jakości mobilnością. Jest także świadectwem ciężkiej pracy naszego zespołu w ciągu ostatnich czterech dekad na rzecz jeszcze bardziej zrównoważonego transportu w stolicy Tajwanu. Umowa ta umacnia nas również na pozycji jedynego dostawcy rozwiązań sygnalizacyjnych dla całej sieci metra w Tajpej. W szerokiej perspektywie umowa ta pokazuje, że rynek Azji i Pacyfiku pozostaje dynamiczny. My zaś dążymy do utrzymania naszej pozycji lidera w większości jego segmentów.
Ling Fang, Prezes Alstom, region Azji i Pacyfiku
[1] Kwota zarejestrowana w drugim kwartale roku budżetowego 2021/2022 w Alstom.
[2] Pierwszy etap obejmuje centralny odcinek linii - o długości 15,4 km z 14 stacjami i jedną zajezdnią - który funkcjonuje od stycznia 2020 roku.