Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce”, pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie, ponad połowa e-konsumentów wybierając sklep internetowy bierze pod uwagę fakt, czy dany sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Nowy raport e-Izby „Odpowiedzialny e-commerce”, powstał w ważnym momencie dla branży handlu elektronicznego. Dotyczący CSR i etyki w e-biznesie, wyraźnie wskazuje, że dla e-konsumentów ważne jest, by sklep internetowy czy marketplace działał odpowiedzialnie społecznie i zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Polscy e-konsumenci uważają również, że świadome podejście polskiego e-commerce do zagadnienia odpowiedzialnego e-biznesu daje e-przedsiębiorcom ogromną przewagę na arenie międzynarodowej w budowaniu e-handlu transgranicznego oraz eksportu online.
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Korzyści dla planety i wizerunku
Aż 68% ankietowanych w badaniu wskazuje, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny i wyżej przez nich oceniany, niż ten spoza Unii Europejskiej. Składać się na to mogą nie tylko bliższe dostawy, ale również transparentność i społeczne zaangażowanie firm z branży e-commerce. Cieszy nas, że rośnie liczba dobrych praktyk, które mogą przyciągnąć świadomych klientów, ale też pracowników. To jest dowód na to, że polski e-commerce może się dynamicznie rozwijać, również w sposób zrównoważony!
Marta Mikliszańska, Head of Sustainability and Public Affairs w Allegro
Nowy raport „Odpowiedzialny e-commerce” przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute, skłania przedstawicieli sektora handlu internetowego do zastanowienia nad skutecznością prowadzonych działań. Badanie przeprowadzone oddzielnie wśród sprzedających i konsumentów, uwidoczniło różnice w poziomie znajomości zagadnień CSR-owych. Realizowane przez branżę e-commerce praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu często nie są zauważane przez klientów, nie znających jeszcze tych mechanizmów. Raport precyzyjnie wskazuje obszary, gdzie ten problem występuje i nad którymi warto pracować.
Jacek Kinecki, CCO Przelewy24
Uczciwość́ i zaufanie powinny być podwalinami budowania relacji z klientami w każdym biznesie, a budowanie etycznego biznesu nie jest opcją, tylko obowiązkiem. W dobie intensywnego rozwoju handlu elektronicznego budowanie solidnych podstaw pozwalających zrozumieć wpływ na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko oraz wytyczających zasady działalności stanowią niezbędną bazę do jego zrównoważonego rozwoju.
Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen