68% e-konsumentów w Polsce uważa, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny społecznie niż inne rynki europejskie – to wniosek płynący z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Odpowiedzialny e-commerce". Ponadto 60% badanych uważa, że zagraniczne e-sklepy nie działają aktywniej w tym obszarze, a prawie połowa (49%) twierdzi, że bardziej ekologiczne podejście dawałoby polskiemu e-przedsiębiorcy przewagę nad sprzedawcami zagranicznymi.
Polski handel elektroniczny rozwija się w zawrotnym tempie, a coraz większe oczekiwania otoczenia i presja konsumentów, jak pokazują wyniki badania “Odpowiedzialny e-commerce", powodują, że dla tych firm poprzeczka powieszona jest bardzo wysoko. Wygoda oraz bezpieczeństwo – to główne cechy poszukiwane przez e-klientów, którzy jednocześnie wymagają odpowiedzialnych i zrównoważonych działań e-sklepów. Allegro odpowiadając na te wyzwania wprowadza rozwiązania przyjazne środowisku, takie jak opakowania pochodzące z recyklingu czy zielone automaty paczkowe One Box by Allegro. Docenianą to klienci, co potwierdzają regularnie przeprowadzane badania satysfakcji klienta. Ze wskaźnikiem NPS 77,4+ (dane za trzeci kwartał 2021) Allegro jest jedną z najwyżej ocenianych platform w branży.
Marta Mikliszańska, Head of Sustainability & Public Affairs.
Jednym z kluczowych atutów w tym przypadku jest położenie naszego kraju. Kulturowo i geograficznie należymy zarówno do wschodu jak i zachodu Europy, co pozwala polskim przedsiębiorcom wychodzić na dojrzałe rynki Europy Zachodniej oraz znacznie mniej zagospodarowany, ale i wiążący się z wieloma innymi wyzwaniami wschód. Jednym z bliższych geograficznie rynków jest Rosja, jednak stosunkowo niedaleko – na drugim końcu Nowego Jedwabnego Szlaku, który przebiega przez Łódź, znajdują się Chiny. Jest to rynek jednocześnie hermetyczny, jak i bajecznie chłonny.
Justyna Skorupska, szefowa grupy merytorycznej B2B e-commerce w Izbie Gospodarki Elektronicznej
Odpowiednie i innowacyjne rozwiązania płatnicze pozwalają firmom odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów, a jednocześnie są sposobem na przyczynienie się do zrównoważonego rozwoju planety — i to na masową skalę. Dzięki płatnościom zarówno firmy, jak i ich klienci mogą wspierać środowisko, np. poprzez przekazywanie datków na wybrane organizacje charytatywne na ostatnim etapie płatności czy zmniejszanie śladu węglowego za swoje zakupy.
Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen