Czy kobiety kupują w Internecie bo lubią, a mężczyźni z obowiązku? Ile w tym emocji, a ile racjonalnych decyzji? Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Mr. & Mrs. E-commerce" funkcjonują różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami w zachowaniach i preferencjach dotyczących zakupów w sieci.
E-zakupy – przyjemność czy obowiązek?
Raport „MR&MRS e-commerce” to wnikliwa analiza preferencji i zachowań konsumenckich. Materiał stanowi szerszą analizę potrzeb konsumenckich z podziałem na płeć oraz wiek. Jest także wskazówką dla sklepów internetowych i marketplace’ów jak prowadzić skuteczną komunikację marketingową oraz sprzedażową z kobietami, mężczyznami oraz seniorami.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Co kusi, co odstrasza?
Badanie pokazuje, że sklepy e-commerce wciąż mają duże pole do popisu. Rozumiemy, że do robienia zakupów online skłaniają darmowe i szybkie dostawy oraz atrakcyjne promocje. My do tego dodajemy 100 dni na darmowy zwrot. Znając potrzeby naszych Klientów każdego dnia usprawniamy ścieżkę zakupową i wdrażamy kolejne funkcjonalności, które pozwalają łączyć świat online z offline. Bardzo ważna jest wygoda, bezpieczeństwo oraz szybkość. Stawiamy na wielokanałowość - dbamy o wszystkie punkty styku oraz tożsame doświadczenie. Obecnie wśród naszych priorytetów jest uruchomienie i rozwój marketplace, ekspansja na kolejne rynki oraz dalszy rozwój aplikacji. W MODIVO to człowiek jest w centrum uwagi i to jemu dedykowane są wszystkie nasze działania.
Aleksandra Szol, Dyrektor e-commerce i Marketingu MODIVO
Płatność nie ma płci
Ankietowani chętnie korzystają z nowych metod płatności. Dane zaprezentowane w raporcie potwierdzają, że kobiety i mężczyźni są tak samo otwarci na rozwiązania, które jeszcze bardziej usprawnią im proces opłacenia zamówienia online. Pewne tendencje związane z płcią w kontekście płatności możemy jednak zaobserwować. Panie chętnie wybierają BLIK-a i Apple Pay, z kolei panowie w większym stopniu korzystają z płatności odroczonych i ratalnych. Różnice nie są jednak na tyle znaczące, aby sugerować się nimi podczas wyboru metod płatności dla swojego sklepu.
Magdalena Grablewska, Marketing Manager Przelewy24