Na rynku funkcjonuje nowa specyfikacja API SP. To norma nowej generacji dla olejów silnikowych do samochodów osobowych, która zastępuje dotychczasową normę API SN Plus. Shell, chcąc spełnić najnowsze standardy branżowe, dostosuje do jej wymogów wybrane produkty z rodziny Shell Helix produkowane w technologii Shell GTL.
- pomagają ograniczyć spalanie stukowe z powodu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych (LSPI),
- pozwalają wydłużyć czas eksploatacji łańcucha rozrządu i zaworów ssących dzięki lepszym właściwościom przeciwzużyciowym i przeciwutleniającym,
- ograniczają tworzenie się osadów wysokotemperaturowych w turbosprężarce i na tłokach,
- spełniają wysokie wymagania nowoczesnych silników wyposażonych w technologię bezpośredniego wtrysku benzyny z turbodoładowaniem (TGDI).
Nowe wymagania dla olejów są konsekwencją stosowania nowych konstrukcji silników benzynowych. Zmiany dotyczą pojazdów producentów z Azji, głównie Japonii i Korei Południowej, oraz samochodów produkcji amerykańskiej. Parametry dla nowych olejów zostały określone w specyfikacji jakościowej SP opracowanej przez American Petroleum Institute (API)
– mówi Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.
Nowe formulacje olejów Shell Helix, które spełniają nową normę API SP, to niższe zużycie paliwa, większa trwałość silników i mniejsza uciążliwość dla środowiska naturalnego. Zastosowanie olejów Shell Helix z powyższą specyfikacją w pojazdach wyposażonych w systemy start-stop oraz w silnikach benzynowych samochodów hybrydowych daje najlepsze wyniki, jeśli chodzi o parametry pracy silnika i ekonomikę jazdy
– podkreśla Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.
- Shell Helix Ultra SP 0W-20
- Shell Helix HYBRID 0W-20
- Shell Helix HX7 10W-40
- Shell Helix HX7 5W-40
- Shell Helix Ultra 0W-40
- Shell Helix Ultra 5W-40
- Shell Helix HX8 5W-40