Wyniki najnowszego raportu „B2B e-commerce NOW”, zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, potwierdzają, że ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Już 41% firm działa na tym rynku i oceniło wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80% przychodów czerpie właśnie z e-commerce.
Tytuł tego raportu, czyli „B2B e-commerce NOW” mówi wszystko o kondycji polskiej branży e-handlu adresowanej dla klienta instytucjonalnego. Fantastyczne wyniki tego badania pokazują, że jesteśmy w niezwykle ważnym dla biznesu momencie. Rynek rośnie bardzo szybko, klienci oczekują zmian, a firmy widzą korzyści z wejścia w sprzedaż internetową, również dla produktów i usług B2B. Tu i teraz – NOW! By zwiększać zasięg, wchodzić na nowe rynki – także zagraniczne, docierać do nowych Klientów, obniżać koszty obsługi oraz zwiększać marżę i przychody. Dlatego e-Izba zamierza dalej edukować polskich e-przedsiębiorców i wspierać ich w budowaniu biznesowych relacji, by mogli sięgać także poza granice naszego kraju.
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Zarządu e-Izby.
Patent na sukces
Równie wiele firm decyduje się także na zakupy w Internecie. Potwierdzeniem są wyniki Allegro Biznes, platformy wspierającej handel pomiędzy przedsiębiorstwami. W pierwszym roku jej działania odnotowaliśmy 36-procentowy wzrost kupujących z kontem firmowym. Zachowania klientów B2B upodabniają się więc do zachowań B2C. Stanowiska decyzyjne w firmach obejmuje bowiem coraz więcej tzw. millennialsów – osób przyzwyczajonych do cyfrowego kupowania i jednocześnie świadomych korzyści płynących z e-commerce.
Piotr Truszkowski, Head of B2B w Allegro.
Kierunek digitalizacja sprzedaży B2B
Handel cyfrowy to wydajny i skuteczny sposób na zakup produktów i usług korporacyjnych. Bardzo dobrze sprawdza się w nim program partnerski, który stanowi nie tylko nowe źródło przychodu, lecz także zwiększa grono odbiorców. Firmy korzystające z programu partnerskiego, dzięki oferowaniu swoim klientom rozwiązań czy usług firmy, z którą współpracują, wzbogacają swój katalog produktów lub usług oraz dostarczają bardziej komplementarne rozwiązania. Współpraca umożliwia otrzymanie kompleksowych i atrakcyjniejszych cenowo ofert. Korzyści są więc szerokie i trójstronne.
Arkadiusz Bulc, Specjalista ds. Programu Partnerskiego w Tpay
Mobile jest niezwykle ważnym trendem w e-commerce, czego kolejne potwierdzenie znajdujemy w nowym raporcie Izby Gospodarki Elektronicznej. Zasada „mobile first” powinna być stosowana również w sektorze B2B. W biznesie czas odgrywa kluczową rolę, a dziękiwykorzystaniu urządzeń mobilnych zakupy firmowe mogą być szybsze i wygodniejsze. Sprzyjają temu odpowiednio dostosowane metody oraz rozwiązania płatnicze. Warto o tym pamiętać, przygotowując się do rozpoczęcia sprzedaży online w B2B.
Jacek Kinecki, CEO Przelewy24