Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała poradnik „Role i kompetencje potrzebne w B2B e-Commerce”, w którym przedstawia cechy i umiejętności jakie powinien posiadać zespół rozwijający e-commerce B2B w instytucji. Materiał powstał z myślą o zespołach odpowiedzialnych za rozwój handlu cyfrowego w firmie – zarówno za rekrutację, bieżące sprawne funkcjonowanie działu, jak i reorganizację.
Obecnie sprzedaż B2B w e-commerce to już nie trend, ale konieczność. By móc go rozwijać, niezbędny jest profesjonalny zespół z e-commerce z odpowiednim managerem na czele. To jakie predyspozycje powinny posiadać takie osoby, jakie mieć doświadczenie i umiejętności zawarliśmy w naszym poradniku. Wierzymy, że będzie on pomocny i odpowie na potrzeby przedsiębiorstw z sektora B2B, które dzisiaj najbardziej potrzebują zmian w ramach cyfrowej transformacji.
Justyna Skorupska, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej
z nich, a także za pośrednictwem jakich działań będzie w stanie rozwinąć swoją działalność i przenieść na kolejny poziom dojrzałości.
Dla każdego z poziomów dojrzałości, przypisaliśmy kluczowe role i kompetencje mające znaczenie w efektywnej sprzedaży i rozwoju firmy. Takie podejście pozwoli dostosować wielkość i skład zespołu w zależności od potrzeb firmy i ułatwi skuteczne zarządzanie tym procesem.
Cezary Brzozowski, lider zespołu rekomendacji w grupie B2B e-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej