Najnowszy raport SDCM wskazuje, że w Unii Europejskiej już około 10% części zamiennych na motoryzacyjnym rynku wtórnym jest poddawanych regeneracji. Według danych Persistence Market Research w latach 2018-2026 światowy rynek regeneracji części samochodowych osiągnie wartość CAGR na poziomie 7,1%, co odpowiada prawie 91 mld USD. Rosnący popyt na regenerowane części samochodowe niewątpliwie stworzy wiele nowych możliwości rozwoju tego rynku zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Park samochodowy w Polsce
„Regenerowane części samochodowe zapewniają niemal identyczną, wysoką jakość, jak nowe podzespoły i są od nich zdecydowanie tańsze – szacujemy, że nawet ok. 50%. Do najczęściej regenerowanych części należą m.in. układy wtryskowe, które są jednymi z droższych podzespołów współczesnych silników wysokoprężnych. Na ich prawidłowy proces odnowy ma wpływ wiele czynników. Powodzenie regeneracji układu wtryskowego zależy od przeprowadzenia jej przez doświadczony serwis, przy użyciu najwyższej jakości części zamiennych. Daje to gwarancję jego dalszej, bezawaryjnej eksploatacji. Produkowane przez nas komponenty wtryskiwaczy, m.in.: rozpylacze czy elementy tłoczące, od lat cieszą się opinią trwałych i niezawodnych.”
Konrad Kołodziejski, Lider Działu Technologii w WUZETEM
Regeneracja – czyli drugie życie części
W WUZETEM bierzemy odpowiedzialność za najwyższą jakość naszych produktów, wykorzystywanych w procesach regeneracji układów wtryskowych oraz za wpływ prowadzonej przez nas produkcji na środowisko. Nie byłoby to możliwe bez nowoczesnego parku maszynowego, laboratorium badawczo-rozwojowego i dużej świadomości pro-środowiskowej naszego zespołu. Regeneracja części zamiennych jest istotnym elementem gospodarki o obiegu zamkniętym. WUZETEM, jako dostawca części do regeneracji podzespołów samochodowych, pełni ważną rolę w tej transformacji rynku motoryzacyjnego."
Anna Ścieszko-Osińska, Prezes Zarządu WUZETEM
[i] Badanie zrealizowane w listopadzie 2021 r. przez Minds & Roses na zlecenie OTOMOTO zostało przeprowadzone na grupie 1500 Polaków odpowiedzialnych za decyzje związane z zakupem i/lub serwisowaniem samochodu oraz na grupie 200 przedstawicieli warsztatów i serwisów samochodowych.