Poznaliśmy nominowanych, jubileuszowej 10. edycji konkursu e-Commerce Polska awards organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. To najbardziej prestiżowe nagrody w branży e-commerce. W ciągu ostatniej dekady, spośród 1300 zgłoszeń przyznano 152 nagrody i kilkaset nominacji. Tegoroczna edycja przyniosła rekordową liczbę zgłoszeń i bardzo wyrównaną walkę o zwycięstwo. Przyznano aż 91 nominacji w 23 kategoriach. Kto dołączy do grona laureatów tego konkursu dowiemy się podczas Gali Dekady - 22 września. Wyniki głosowania przeszły audyt kancelarii Porębski i Wspólnicy. Partnerami konkursu są Allegro, Przelewy24 oraz Tpay.
- 91 nominacji w 23 kategoriach;
- wyrównana walka do ostatnich głosów członków Jury;
- skok popularności obszaru cross-border oraz e-commerce B2B;
- postpandemiczny zryw w obszarze mobile - dynamicznie rosnąca liczba wdrożeń;
- ogromna uwaga skupiona na działaniach CSR - nie tylko w gronie dużych podmiotów e-commerce, ale także małych sklepów internetowych.
Ostatnie lata to czas ogromnego rozwoju, wręcz rewolucji w obszarze e-commerce. Dziesięć edycji konkursu znakomicie pokazuje tempo rozwoju tego rynku i jego kierunki. Każdego roku napływa coraz więcej zgłoszeń do konkursu - nie inaczej było w tym roku. Kilkaset zgłoszeń powoduje, że już samo znalezienie się w gronie nominowanych jest ogromnym wyróżnieniem i sukcesem.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby
KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE
Best on mobile - podmioty średnie i duże:
- CCC.eu - za 4-krotny wzrost aplikacji;
- Empik.com - za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;
- Hebe.pl - za strategię mobile;
- Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos - za aplikację Super-Pharm;
- UrbanCity.pl & Media4U - za zakupy mobilne w stylu streetware.
Design & Usability - podmioty małe:
- Poranapola.pl - za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;
- Sportano.pl & Strix - za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;
- Selfiestore.pl - za spójne i jasne pokazywanie produktów;
- Thenude.pl - za efektywny design w świecie nude.
Design & Usability - podmioty średnie i duże:
- Answear.com - za nowy design & usability;
- CCC.eu - za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;
- Hebe.pl - za design nowoczesnego sklepu internetowego;
- Lancerto.com & Strix - za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.
Best e-Commerce Retailer - podmioty średnie i duże:
- Hebe - za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
- Modivo - za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;
- Sephora - za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline ale i online.
Best in CSR - podmioty małe:
- EKOparty.pl - za eko produkty i strategię;
- LAMITA-ORGANIC.com - za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;
- PoranaPola.pl - za odpowiedzialny rozwój i transparentność;
- YourKAYA.pl - za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.
Best in CSR - podmioty średnie i duże:
- Allegro.pl - za szeroko zakrojoną strategię CSR&SUSTAINABILITY;
- Bee.pl - za projekt Ule na dachu biura;
- CCC.eu - za akcję Dawaj swoim butom drugie życie;
- Oponeo.pl - za "Kręci Nas Recykling".
Best e-Commerce B2B - podmioty średnie i duże:
- Allegro.pl - Allegro Biznes;
- Allegro.pl & PragmaGo - za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;
- SIG.pl - za nowoczesną platformę e-commerce B2B.
Best campaign (Pomysł promocyjny roku) - podmioty średnie i duże:
- Answear.com - za projekt “Girl Power”;
- Modivo - za kampanię “Wyrażanie siebie zmienia świat”;
- TaniaKsiążka.pl - za WyCzytOn.
Best in Omnichannel - podmioty średnie i duże:
- Empik - za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;
- Hebe - za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
- Modivo - za łączenie światówSephora - za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.
Best in cross-border - podmioty małe:
- Astrography.com - za sukcesywną ekspancję w niszowym obszarze;
- LEBRAND.pl - za ekspansję mody butikowej.
Best in cross-border - podmioty średnie i duże:
- Answear.com - za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;
- Bolf - za działania cross-border w Europie;
- Kinderkraft.pl & Strix - za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;
- Modivo - za ekspansję w regionie CEE;
- Savicki.pl - za ekspansję na rynkach zagranicznych.
Best adaptation to new digital reality B2C - podmioty małe:
- Jurga.com.pl - za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;
- Sundose.com - za elastyczność i szybkie reakcje.
Best adaptation to new digital reality B2C - podmioty średnie i duże:
- Lantre.pl - za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;
- mBank.pl - za mobile onboarding;
- Ochnik.com & Merce - za za wdrożenie strategii ship-from-store;
- Savicki.pl - za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.
Best adaptation to new digital reality B2B - podmioty średnie i duże:
- Opak-System.pl & IdeoForce - za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;
- TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce - za rich content dla produktów marki Fischer na TIM.pl.
Best innovator in e-commerce - podmioty średnie i duże:
- Modivo - za innowacje w usłudze Reserve & Collect;
- Sanbello.pl & Media4U - za jeden koszyk dla dwóch sklepów;
- Savicki.pl - za Innowacje, które wpływają na rozwój.
Best marketplace - podmioty średnie i duże:
- Allegro.pl - innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;
- Empik.com - za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.
KATEGORIE DLA E-USŁUG
Best logistic tool:
- InPost - za innowacje w InPost Mobile;
- TimoCom - za innowacje w systemie Smart Logistics.
Best tool for e-commerce:
- Allegro Pay - za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;
- Blik - za jeden klik;
- Ergonode - za Ergonode PIM;
- inPost - za innowacje w aplikacji InPost Mobile;
- Sempai - za Sempai Merchant 360.
Best cross-border tool/technology/service:
- Advox - za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;
- Linker Cloud - za innowacje w sieci fulfillment;
- Packeta - za rozwiązania cross-border;
- PayU - za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.
Best e-commerce B2B tool/technology/service:
- ING Bank Śląski - za ING Lease Now;
- ONE Company - za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.
Best automatization tool/technology/product for e-commerce:
- Donateo - za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;
- InPost - za innowacje w InPost Mobile;
- SalesTube - za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;
- TimoCom - za innowacje w systemie Smart Logistics.
Best omnichannel tool/technology/service:
- Exorigo-Upos - za rozwiązania integrujące kanały offline i online;
- Future Mind - za transformację cyfrową biznesów;
- Merce - za strategię ship-from-store dla retailu.
KATEGORIE E-FINANSE
Best e-payment solution:
- Allegro Pay - za Portfel Allegro Pay;
- mBank & mElements - za bramkę płatności paynow;
- Przelewy24 - za P24NOW ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;
- Tpay - za wdrożenie płatności BLIK w Messengerze.
Best buy now pay later solution:
- Allegro Pay - za innowacje dla klientów Allegro;
- PayPo - za innowacje w rozwiązaniu;
- Przelewy24 - za P24NOW.
Best cross-border e-payment solution:
- Adyen - za innowacje w płatnościach transgranicznych;
- PayU - za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.
Best e-banking implementation:
- Bank Pocztowy - za rozwój digtalizacji;
- mBank - za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;
- Santander Bank Polska - za czeki BLIK.
Best online insurer:
- TU Europa - za innowacje w app2U;
- PZU S.A. - za innowacje w MojePZU;
- TUiR Warta - za self service w likwidacji szkód;
- Volkswagen Financial Services - za innowacje w aplikacji InMobi.