Czym jest odpowiedzialny biznes i zrównoważony rozwój wie niewielka grupa z nas, ale na pewno wiemy czego oczekiwać od e-commerce pod względem odpowiedzialnej sprzedaży, zrównoważonego rozwoju i etyki w biznesie. To wnioski, wynikające z tegorocznej edycji raportu „Odpowiedzialny e-commerce” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. To świetny przewodnik dla biznesu po konsumenckich wyborach.
Czy cena jest najważniejsza?
W Allegro rozumiemy naszą odpowiedzialność bardzo szeroko, chcemy również edukować i upowszechniać dobre praktyki na rynku, dzięki współpracy z partnerami i sprzedawcami. Podejmujemy działania związane z gospodarką cyrkularną, odpowiedzialnością środowiskową, ale też dostępnością. Dlatego wprowadziliśmy wspólną dla procesu zakupowego na Allegro i odbioru paczki z automatu One Box infolinię dla osób niesłyszących, z udziałem tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro
Oczekiwania rosną
Kiedy zadajemy sobie pytanie o dojrzałość polskiego e-commerce, to od razu zwracam uwagę na tę świadomą grupę konsumentów. Ona powiększa się i wiemy, że nawet pomimo kryzysu, od e-sklepów polscy konsumenci wymagają coraz więcej. To ważna biznesowa wskazówka.
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Porównując do badania z ub. roku, znacznie wzrosła skłonność e-kupujących do oczekiwania dłużej na dostawę zamówionych produktów, co jest podejściem ekologicznym, nawet jeśli motywacje bywają tu różne. Na pewno połowa z nas poczeka do 3 dni na paczkę, a prawie 2/3 zwróci uwagę na ekologiczne opakowanie przesyłki, (61%, to o 6p.p. więcej niż w 2021 roku). Jednak spada chęć dopłaty za eko-opakowanie, co deklaruje 28% społeczeństwa, podczas gdy rok temu było to 42%. Być może to sygnał dla e-sklepów, by proponować tylko ekologiczne opakowania?
Bartłomiej Wnęk, Chief Operating Officer w MODIVO SA