Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała bezpłatny „Poradnik e-Izby: B2B e-commerce”, czyli kompleksowy przewodnik dla managerów i przedsiębiorców, którzy planują założyć własny e-biznes lub rozpocząć sprzedaż w kanale online. Wraz z diagnozą wyzwań, analizą rynku i potrzeb klientów, autorzy proponują konkretne rozwiązania w obszarze HR, marketingu czy IT, które składają się na sukces w e-handlu.
Jedną z misji Izby Gospodarki Elektronicznej jest wspieranie małych i średnich firm poprzez dostarczanie im wartościowej wiedzy i rozwiązań technologicznych. Jako wieloletni praktycy branży wiemy z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się przedsiębiorcy, którzy stawiają pierwsze kroki w sektorze e-commerce, o jakie aspekty rozwijanych biznesów powinni zadbać czy jakie kompetencje powinni posiadać członkowie ich zespołów. Stawienie czoła nowym wyzwaniom nie jest łatwe, dlatego stworzyliśmy „Poradnik e-Izby: B2B e-commerce”, który jest kompletnym źródłem wiedzy na temat rozwijania e-biznesu. Członkowie Grupy Merytorycznej B2B e-commerce powołanej przez e-Izbę dzielą się w nim swoim unikalnym doświadczeniem i cennymi wskazówkami, które dla wielu czytelników będą bardzo przydatne nie tylko na pierwszym etapie rozwoju firmy, ale także na kolejnych.
Justyna Skorupska, Szefowa Grupy Merytorycznej B2B e-commerce, Członek Rady e-Izby oraz Song Account Lead w Accenture SONG
Rynek e-commerce B2B jest ogromny i bardzo perspektywiczny, jednak aby się na nim wybić trzeba posiadać odpowiednią wiedzę i kompetencje. Doświadczenie pozwala mi stwierdzić, że największy wpływ na powodzenie e-biznesu ma nie posiadany asortyment i oferowane ceny, ale przede wszystkim efektywny i dobrze zaprojektowany plan działania, obejmujący wszystkie strategiczne obszary. Jestem pewny, że stworzony przez e-Izbę „Poradnik e-Izby: B2B e-commerce” będzie dla wielu przedsiębiorców i managerów cennym drogowskazem na drodze do sukcesu.
Piotr Truszkowski, Head of B2B Allegro