Układ hamulcowy i jego prawidłowe działania ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa osób jadących samochodem, a także innych uczestników ruchu drogowego. Ale w zależności od kwestii takich jak moc pojazdu, jego wiek czy miejsce eksploatacji, oczekiwania kierowców w zakresie hamowania mogą być zupełnie inne. Dlatego każdy produkt cierny marki Textar został opracowany dla konkretnego pojazdu i przeznaczenia.
Na przykład w USA lub Azji wymagania dotyczące klocków hamulcowych są zupełnie inne niż w Europie. Kierowcy europejscy, którzy mogą rozwijać swoimi autami znacznie wyższe prędkości, chcą móc gwałtownie zwolnić na autostradzie ze 100 km/h do 0 na odcinku 30 metrów. Decydujące znaczenie mają tu więc osiągi i droga hamowania i to one są dla nich ważne. W innych regionach świata jeździ się inaczej. W Azji wolniej, z powodu większego tłoku na ulicach. W USA kierowców ograniczają surowe przepisy dotyczące prędkości. W takiej sytuacji komfort hamowania odgrywa znacznie większą rolę niż wydajność. Hamulce nie mogą hałasować, a felgi aluminiowe muszą pozostać czyste. Dlatego nie ma globalnych, uniwersalnych rozwiązań sprawdzających się na każdym rynku
– mówi Marco Loth.
43 składniki mieszanki ciernej Textar
Kompromis między komfortem a skutecznością
Skrupulatne testy rozwiązań Textar
Współpraca z TMD Friction oznacza dostęp do kompleksowej oferty z odpowiednimi rozwiązaniami dla obecnych i przyszłych oczekiwań klientów. To gwarancja maksymalnej kontroli i precyzji podczas hamowania, a także optymalne wyniki pod względem emisji i hałasu. Oprócz samych produktów, oferujemy też wsparcie, które obejmuje m.in. szkolenia techniczne. Textar, jak wszystkie marki TMD Friction, korzysta z wieloletniego doświadczenia wynikającego ze współpracy z producentami pojazdów, dla których opracowujemy odpowiednie rozwiązania cierne zgodnie z określonymi wymaganiami
– podkreśla Marco Loth, wiceprezes TMD Friction ds. niezależnego rynku części zamiennych.