Polacy już ponad rok żyją z inflacją i widmem spowolnienia kryzysu gospodarczego. Uszczupliły się nasze oszczędności, zmniejszyły inwestycje, a wydatki oglądamy z każdej możliwej strony. W związku z tym zmieniamy swoje zwyczaje zakupowe i w tym roku zakupy w przynajmniej jednej kategorii przekierowało do e-commerce 50% konsumentów, a 40% planuje kontynuować taką migrację w najbliższej przyszłości.
Wygoda oraz łatwość zakupów przez internet spowodowała, że konsumenci przenieśli codzienne aktywności do e-commerce, który zdaniem respondentów daje szerokie spektrum wyboru nie tylko produktów, ale także udogodnień. Prognozy są jednoznaczne - branża handlu elektronicznego, która w chwili obecnej napędza krajową gospodarkę, nadal będzie się dynamicznie rozwijać ponieważ konsumenci kochają ten kanał sprzedaży. W tej sytuacji kluczowym dla przedsiębiorców staje się fakt poznania kierunku potrzeb i zachowań konsumentów, w czym pomóc może nasz najnowszy Raport e-Izby.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Dane pochodzą z pierwszej części Raportu e-Izby: „(E)mergency Commerce Roku 2023” opracowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute na podstawie badania 1573 internautów. Raport jest kontynuacją publikacji zeszłorocznej „W Kryzysie do E-commerce” sprawdzającą jak w ciągu roku zmieniła się sytuacja polskich konsumentów. Publikacja do pobrania bezpłatnie na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej tutaj.