Szybkość, jakość i ciągła komunikacja w dostawach – Polacy coraz bardziej wymagający wobec e-commerce
Polscy konsumenci online są dziś bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Logistyka i dostawy. Klucz do e‑sukcesu 2025” opracowanego przez Mobile Institute, którego partnerem merytorycznym jest Allegro Delivery, wynika, że aż 86% e‑kupujących oczekuje dostawy w ciągu maksymalnie 48 godzin. Na szczęście także blisko 70% deklaruje, że otrzymuje przesyłki w obiecanym terminie. Dla konsumentów szybkość i niezawodność dostaw stają się elementem decydującym nie tylko o satysfakcji z zakupów, ale także o lojalności wobec e‑sklepów. Co więcej, już ponad połowa badanych przyznaje, że częściej korzystałaby z oferty sklepu oferującego ekspresową dostawę, nawet bez dodatkowych promocji.
Dostawy budzą pozytywne emocje
„Dostawa stała się jednym z najważniejszych elementów doświadczenia zakupowego w e-commerce. Polacy oczekują dziś nie tylko szybkości, ale także wygody, elastyczności i transparentności procesu. Co istotne, coraz częściej zwracają uwagę na aspekt ekologiczny, chcąc, by zielone dostawy i opakowania były standardem, a nie dodatkiem. To wyzwanie i szansa dla całej branży – operatorzy logistyczni i sprzedawcy inwestują w automatyzację, technologie śledzenia i zielone rozwiązania, dzięki czemu poziom satysfakcji z dostaw w Polsce systematycznie rośnie”
– komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Bezpieczeństwo jest na czasie
Zielone dostawy zaczynają mieć realne znaczenie
z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Więcej na www.eizba.pl
Źródło: Raport „Logistyka i dostawy. Klucz do e‑sukcesu 2025” powstał na podstawie drugiej edycji reprezentatywnego badania 1713 polskich internautów, przeprowadzonego w dniach 29 sierpnia – 12 września 2025 roku przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej i Allegro. Opinie zebrano metodą CAWI, wykorzystując responsywne ankiety elektroniczne. Dane są reprezentatywne dla internautów w Polsce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. Raport jest do pobrania bezpłatnie na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej pod adresem tu link.


