Znamy firmy nagrodzone w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Firmy biorące udział w konkursie mogły zgłaszać swoje kampanie w 15. kategoriach. Tytuł Agency of the Year ponownie otrzymała agencja Sales Tube. Statuetka Brand of the Year trafiła do Decathlonu, a nagrodę Grand Prix po raz pierwszy otrzymała agencja Cube Group.Uroczysty finał konkursu odbył się 25. maja w Mokoto Events w Warszawie.
Kategorie podzieliliśmy na 4 bloki tematyczne: Performance & Affiliate, Content Performance, Creative Performance i Strategy Performance po to, aby zaprezentować całe bogactwo tej domeny marketingu. Biorąc pod uwagę listę zgłoszeń, wprowadzone zmiany spotkały się z zainteresowaniem grupy docelowej konkursu, które idealnie odpowiedziały na potrzeby biznesu w obszarze performance.
Anastazja Buryanova, koordynatorka tegorocznej edycji konkursu.
Tegoroczna edycja konkursu pokazuje, jak zmienia się rynek digital i performance marketingu w Polsce. Działania w tym obszarze są coraz bardziej zróżnicowane, co doskonale potwierdziły zgłoszenia interesujących i efektywnych kampanii z różnych kategorii. Z perspektywy najpopularniejszej platformy zakupowej w Polsce, dla nas szczególnie istotne jest dostrzeżenie przez Izbę Gospodarki Elektronicznej Retail Mediów jako istotnego elementu działań reklamowych brandów i bardzo mocne zgłoszenia konkursowe w kategorii The Most Effective Retail Media Campaign. Gratuluję zwycięzcom i jestem przekonany, że ich przykład zachęci kolejne agencje do włączania działań w tym obszarze w propozycje ofertowe dla klientów.
Krzysztof Andrzejczak, Group Advertising Sales and Business Growth Director w Allegro i juror w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023.