Według naszego raportu w tym roku 100% badanych zadeklarowało, że dokonało kiedykolwiek zakupu przez Internet. Co więcej, wszyscy respondenci potwierdzili, że dokonali zakupu w sieci przynajmniej raz. Wzrosła również częstotliwość zakupów i średnia wartość koszyka zakupowego. Te wyniki wyraźnie wskazują, że polski e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a rodzimy konsument docenia możliwości jakie dają zakupy online na tyle mocno, że możemy pokusić się o stwierdzenie, iż ten trend zakupowy pozostanie z nim już na zawsze.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Dane pochodzą z badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023” zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 1652 internautów. Opinie zebrano metodą CAWI, wykorzystując responsywne ankiety elektroniczne. Dane zostały zebrane w dniach 16-26 kwietnia 2023 roku. Są reprezentatywne dla internautów w Polsce po względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.